پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه آنالیز فنی ، تانگوی اندومبله ستاره بعدی خط هافبک فرانسه ؛ پوگبا گم گشته بارسلونا در ورژنی دیگر ! ( بخش اول )

زمان ارسال : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399
فرانسه به تازگی جام جهانی را فتح کرده است اما این برای خروس ها کافی نیست .
آن ها همچنان به معرفی استعداد های بیشتر می پردازند و جدید ترین محصول کارخانه استعداد سازی آن ها " تانگوی اندومبله " است .
هافبکی فوق العاده بالغ و قدرتمند از نظر جسمی با توانایی های دریبلینگ باور نکردنی که تا حدودی شباهت هایی به موسی دمبله بازیکن سابق تاتنهام دارد .
اندومبله ترکیبی از قدرت فیزیکی و دریبلینگ است در عین دقیق بودن که امروزه در بازیکنان زیادی مشاهده نمیکنیم و این توانایی ها و ترکیب بسیار نادر است . مرد فرانسوی همچنین پاسور بسیار قابلی است و در کار با توپ با استعداد و ماهر است . به عبارت دیگر او نیروگاهی از استعداد است که اگر در مسیر صحیح قرار گیرد می تواند جهان را منفجر کند .
او در فصل پیش تقریبا از تمام باشگاه های بزرگ اروپایی پیشنهاد داشت از یوونتوس و منچستر سیتی گرفته تا منچستر یونایتد و تاتنهام و در نهایت مسیر او به لندن و اسپرز ختم شد .
حال با به مشکل خوردن او با اقای خاص و قرار گرفتن در لیست فروش تاتنهام به نظر فرصتی دوباره برای بزرگان اروما ایجاد شده تا این مروارید سیاه را از چنگ تاتنهام دربیاورند . فرصتی که قطعا همین سادگی ها دوباره به دست نخواهد آمد و باشگاه های بزرگ تیز این را خوب می دانند و قطعا از حالا برای صید مرواردید خود را آماده میکنند چرا که از دست دادن او قطعا در سال های آینده حسرت بزرگی برای آن ها خواهد بود .
در این تجزیه و تحلیل به طور جداگانه به " اندومبله " خواهیم پرداخت و خواهیم فهمید چرا این فرانوس توسط بزرگترین باشگاه های اروپایی دنبال می شود .

دریبلینگ تحت فشار
با داشتن ۵.۶۵ دریبل در هر بازی با نرخ تکمیل ۸۱.۶% ( در فصل پیش ) اندومبله یک دریبل زن ذاتی و خطرناک است . دریبل های دقیق و مرتب او هرماه با قدرت بدنی شگفت انگیزش به اون این اجازه را میدهد که هر زمان که صاحب توپ است تهدید برای حریفان باشد .
به دلیل تعادل چشمگیر و قدرت بدنی بالا در دریبل های تحت فشار یا به اصطلاح " Dribbling under pressure " هیچکس مانند اندومبله برتری ندارد .

در تصویر زیر مشاهده میکنید که اندومبله چطور ۴ بازیکن را با استفاده از حرکت " La Croqueta " دریبل میزند .
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/dribble-1-3.png

" La Croqueta " حرکتی است که " آندرس اینیستا " هافبک افسانه ای اسپانیا در آن تخصص داشت و آن را محبوب کرد با این حال در طی چند فصل گذشته اندومبله فرانسوی این مهارت را به خود اختصاص داده است .
سرعت و دقت او در انجام این حرکت ساده و در عین حال موثر با این اجازه را میدهد تا به طور مرتب در لایه های خطوط میانی حریفان حرکت کند و به تیمش امکان انتقال سریع توپ به حمله و خطوط جلو را میدهد .
سرعت اندومبله به خصوص در زمان صاحب توپ بودن باورنکردنی است . این سرعت باعث می شود که او در برنامه های تاکتیکی تیم محور اصلی باشد .

در تصویر زیر مشاهده میکنید که اندومبله توپ را در موقعیتی پیشرفته ( advanced position ) در left-half space ( نیم فضای سمت چپ ) ( half space نقشی کلیدی و مهم در زمین فوتبال و در واقع فضای بین مدافع میانی و مدافع کناری است و توضیحات در مورد آن مفصل است و در اینجا نمیگنجد ) میگیرد و مدافع حریف را مجبور میکند که به سرعت او را تحت فشار قرار دهد و اینگونه فضای مناسب برای هم تیمی های خود ایجاد میکند .
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/real-dribble-2.png

در مقایسه با سایر قهرمانان خط میانی دنیا مانند کوندوگبیا و دمبله ؛ اندومبله یک وجه تمایز چشمگیر دارد و آن هم خلاقیت بالا و بی نظیر او است . درک موقعیتی و تاکتیکی عالی او به او این امکان را میدهد که نه تنها یک تهدید برای انتقال توپ از زمین خودی به زمین حریف و حالت هجومی باشد بلکه در مراحل حمله و در سطح بالاتر نیز استفاده شود .

در تصویر زیر مشاهده میکنید اندومبله با قدرت بدنی بالای خود و در حالی که در حال دریبل زدن است بازیکن یارگیری کرده خود را مشغول میکند و سپس با یک پاس هوشمندانه و در عمق دفاع ( defence-splitting pass ) موقعیتی عالی به وجود می آورد .
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/dribble-3-1.png

همانطور که در بالا می بینیم اندومبله سه بازیکن را به خود مشغول کرده زیرا او یک بازیکن چشمگیر است . با این کار فضای زیادی برای بازیکن کناری سمت چپ ( left-back ) لیون ایجاد می شود .
اندومبله همچنین یک بازیخوان بی نظیر است و این به او این اجازه را میدهد تا در حالی که تحت فشار است smart  through-ball کار کند . ( هوشمندانه بازی کند . )
به طور خلاصه اندومبله احتمالا بهترین هافبک جهان از نظر دریبلینگ و انتقال توپ است . اگر او به یک باشگاه بزرگ اروپایی انتقال یابد و در مسیر درست پیشرفت کند در اینده به عنوان یک بازیکن درجه یک و فوق العاده دیده می شود .

لینک بخش دوم :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/52278/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.