پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه آنالیز فنی ، تانگوی اندومبله ستاره بعدی خط هافبک فرانسه ؛ پوگبا گم گشته بارسلونا در ورژنی دیگر ! ( بخش دوم )

زمان ارسال : پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399
پاسوری ناب
با داشتن ۵۲.۲۲ پاس در هر بازی با نرخ موفقیت چشمگیر ۸۹‌.۱% ( در فصل پیش ) اندومبله توانایی خوبی در باز کردن دفاع حریف و پاسکاری دارد .
اندومبله در هر بازی ۸.۸۶ پاس موفق به یک سوم دفاعی حریف ارسال کرده است ( در فصل پیش ) و این همان چیزی است که او را هافبک هایی مانند مرد سابق تاتنهام یعنی موسی دمبله متمایز می کند .
دمبله با وجود اینکه بازیکنی با قالبی مشابه اندومبله بود اما او توپ را در عرض و کم ریسک پاس میداد و بازیکنانی نبود که با پاس های پر ریسک و رو به جلو خطر ساز شود اما اندومبله دوست دارد توپ را به جلو ببرد و رو به جلو بازی کند و تلاش کند در فاز حمله موثر باشد .

در تصویر زیر مشاهده میکنید که اندومبله با یک تکنیک و دید عالی و یک one-touch pass ( پاس تک ضرب ) چگونه موقعیتی عالی به وجود می آورد .
یک حرکت خارق العاده از اندومبله

در بالا تصویری است که نشان میدهد اندومبله چگونه یک بازیکن پیش رونده و رو به جلو است . همانطور که می بینیم او در تلاش برای ارسال پاسی است که به تکنیک و مهارت زیادی نیاز دارد اما مهم تر از همه اعتماد به نفس او است . او به وضوح یک هافبک هوشمند است که دوست دارد چند قدم جلو تر از بقیه فکر کند . او حتی قبل از تلاش برای ارسال چنین پاس جسورانه ای زمین را لمس هم نکرد و اطرفاش را اسکن هم نکرد !

در تصویر زیر مشاهده میکنیم که اندومبله پس از دریبل زدن یار مستقیم خود یک defence-splitting pass ( پاس در عمق دفاع ) را با برداشتن گام های سریع ارسال می کند .
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/PASS-2.png

اندومبله با توانایی هایش در حرکات با توپ و مهارتش در دریبلینگ فضا های خوبی برای ارسال و تکمیل پاس های match-changing passes ( تعیین کننده و سرنوشت ساز ) ایجاد میکند . پاس او در تصویر بالا عالی بود . او این توپ را با حرکتش به سمت دروازه حریف گرفت و توپ را با شتاب و سرعت به میان دفاع حریف فرستاد و به هم تیمی اش این فرصت را داد که در سرنوشت نتیجه بازی و تیم خود با این موقعیت سهیم باشد .
متاسفانه هم تیمی اش تصمیم اشتباهی گرفت و به جای پاس توپ را به سمت دروازه شلیک کرد اگر او درست کار کرده بود پاس اندومبله می توانست سرنوشت بازی را عوض کند و شایسته این هم بود .

توپگیری فوق العاده
توپگیری مولفه ای اساسی برای فوتبال مدرن است . اکنون فوتبال سریعتر از همیشه شده است و این به این‌معنی است که هافبک ها باید با سرعت زیاد دفاع و حمله کنند .
با داشتن ۴.۰۳ قطع توپ در هر بازی اندومبله می تواند بار ها و بار ها توپ و جریان بازی را به تیم خود برگرداند و توپ را به موقعیت گلزنی برساند . نه تنها این بلکه به نظر می رسد هر زمان که نیاز باشد اندومبله می تواند توپ را پس بگیرد . میزان تلاش و دوندگی فوق العاده او به او اجازه میدهد تا در صورت لازم همچنان به convering ( پوشش ) در مناطق و فضای های خالی بپردازد و حتی بازی حریف را تخریب کند !
در تصویر زیر می توانید نقشه حرارتی متوسط ( heat map ) اندومبله در ۹۰ دقیقه زمان بازی را مشاهده کنید .
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/heatmap.png

همانطور که در تصویر بالا می بینیم اندومبله هافبکی است در هر بازی تسلط بسیار زیادی بر کار های دفاعی انتقال توپ و ایفای نقش در حمله دارد و هافبکی است که هم در دفوع و هم در حمله موثر است و حتی مانند یک هافبک box to box عمل میکند و به نوعی در همه جای زمین حضور دارد .

حال در تصویر زیر با هم نقشه حرارتی ای از توپگیری ها و قطع توپ های اندومبله در هر دیدار به طور متوسط را خواهیم دید :
https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/interception-map-1.png

همانطور که در بالا دیدیم اندومبله در هر دیدار توپگیری های زیادی را در مناطق مختلف زمین انجام می دهد . هر چند عمدتا این توپگیری ها و قطع توپ ها در سمت راست زمین اتفاق می افتد یعنی جایی که او بیشتر در آن جا حضور دارد . تمایل او به دست اوردن توپ و ریسک کردن است که نکته مثبت اصلی بازی او است . در کنار تمام خصوصیات هجونی او در دفاع نیز توانمند است ، در واقع تعریف یک بازیکن خوب !

حال در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید که اندومبله با بازیخوانی عالی مسیر بعدی توپ را تشخصی میدهد و با یک توپگیری خوب کار خود را تکمیل میکند . سپس با یک دریبل بی نقص یک بازیکن را محو می کند و لیون را در موقعیت counter-attack ( حمله سریع ، ضد حمله ) قرار میدهد و با یک پاس هوشمندانه به درون خطوط دفاعی نفوذ می کند . ( through balls )

https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/interception-1-1.png

همانطور که در بالا مشاهده می کنید یک توپ هوایی برای بازیکن target-man تیم آمیان ارسال می شود ، اندومبله به سرعت این مسئله را پیش بینی کرده و با یک قطع توپ سریع توپ را له دست می اورد . او به سرعت می چرخد و از توانایی دریبلینگ و قدرت بدنی خود برای عبور از حریف استفاده می کند .

اکنون در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که اندومبله چطور در نبرد فیزیکی بر حریف خود پیروز می شود و سپس در عین حفظ آرامش خود با یک پاس defence-splitting pass ( پاس هایی که به عمق دفاع و خطوط وفاعی فرستاده می شود و لایه های دفاعی را باز می کند . ) توپ را رو به جلو می فرستد .

https://totalfootballanalysis.com/wp-content/uploads/2019/01/pass-1-1.png

اندومبله از تعدال و خونسری لازم برای عبور از چنین گذرگاه های دشواری برخوردار است . او اساسا در زمین مانند یک کشتی گیر است و بر سر تصاحب توپ می جنگد .
توانایی حیرت انگیز او در تبدیل دفاع به حمله کم نظیر و نادر است و این دقیقا صفت یک بازیکن درجه یک در کلاس جهانی است .

لینک بخش سوم :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/52279/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.