پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

برگی از تاریخ فوتبال ، امضای قرارداد گرد مولر با بارسلونا و بر هم خوردن انتقال و داستان هایی انتقال کرایف و اوضاع بارسلونا ( بخش اول )

زمان ارسال : سه شنبه 2 شهریور 1400
گرد مولر ، افسانه فوتبال آلمان ، 8 روز و در سن 75 سالگی درگذشت . او در سال 1973 در آستانه پیوستن به بارسلونا بود ، حتی قرارداد این انتقال نیز تنظیم امضا و مقدمات پزشکی آن آماده شده بود . یکی از مدیران بارسلونا برای تکمیل انتقال و خرید او از بایرن مونیخ ، به آلمان سفر کرده و همه چیز تمام شده بود که اتفاق و ورودی غیر منتظره باعث بر هم خوردن این انتقال بزرگ شد . نگاهی داریم به داستنای کمتر شنیده شده از دوران فوتبالی این مهاجم افسانه ای و باشگاه بارسلونا

عکس پست : " عکس قرارداد بارسلونا برای جذب گرد مولر " سال 1973

صحبت های گرد مولر در مورد انتقالش به بارسلونا :

" من حوالی ظهر قرارداد را امضا کرده بودم. فرم پزشکی من در فدراسیون و توافق مقامات آلمانی هنوز وجود نداشت، اما بعد از ظهر همه چیز خراب شد. شخصی از این انتقال مطلع شد و معتقد بود که بهترین بازیکن این کشور نمی تواند در مسابقات دیگری بازی کند، به ویژه اینکه آلمان قرار بود سال آینده مسابقات جام جهانی را برگزار کند. من خود به بایرن وعده دادم که اگر مشکل مالی داشته باشند به آنها کمک خواهند کرد"

آرماند کارابن، یکی از مدیران ارشد و پرنفوذ آن زمان بارسلونا مسئول انتقال مولر به بارسا بود و شخصا به مونیخ سفر کرد.

اما در آن سال بارسلونا فقط قصد جذب گرد مولر را نداشت ، بارسلونا در آن سال به دنبال جذب یکی دیگر از جمع برترین بازیکنان تاریخ فوتبال یعنی یوهان کرایف افسانه ای نیز بود که بر خلاف اننتقال مولر ، این انتقال هرگز برهم نخورد و کرایف راهی نوکمپ و به یکی از مهم ترین شخصیت های تاریخ بارسلونا بدل شد .

نکته جالب شباهت های فرآیند این دو انتقال به یکدگیر است که سرانجام متفاوتی داشتند . کرایف نیز فوق ستاره آن زمان فوتبال بود و جدایی اش آژاکس و پیوستنش به تیمی دیگر به هیچ وجه کار ساده ای نبود . بعد از گرفتن بازوبند کاپیتانی از یوهان در آن فصل و به مشکل خوردنش با مربی ومسئولان تیم هلندی ، او عزم خود را برای ترک آژاکس و پیوستن به تیمی دیگر جزم کرده بود . مقامات هلندی نیز مانند همتایانشان در آلمان در جریان انتقال مولر ، به هیچ وجه راضی به رفتن فوق ستاره فوتبالشان از کشورش نبودند . فدراسیون هلند اعلام کرد اجازه انتقال کرایف به تیمی دیگر را صادر نمی کند ، در مقابل یوهان نیز گفت در صورت انجام این کار تیم ملی را تحریم می کند و در جام جهانی 1974 که سال بعد در آلمان برگزار خواهد شد شرکت نخواهد کرد . در نهایت پس از کش و قوس های فراوان فرآیند انتقال کرایف تیکمیل و او با مبلغ یک میلیون پوند که در آن زمن مبلغ بسیار هنگفتی محسوب می شد راهی نوکمپ شد .
آرماند کارابن ، مدیر با فنوذ آن زمان بارسلونا که قصد آوردن گردمولر به نوکمپ را داشت و پیش تر از او ذکر کردم ، در جریان یک انتقال بزرگ دیگر ، یعنی خرید کرایف ، نیز نقش پر رنگی داشت . همسر کارابن شخصی هلندی بود و با یوهان ارتباط نزدیکی داشت ، در نهایت نیز کارابن مقدمات حضور کرایف در بارسلونا را فراهم کرد .

اما داستان های انتقال کرایف ، یکی از ابر انتقال های تاریخ فوتبال ، به اینجا منتهی نمی شود .

رئال مادرید تیم پایتخت نشین اسپانیا و رقیب دیرینه بارسلونا نیز با مطلع شدن از آمادگی کرایف برای جدایی از آژاکس برای جذب او وارد عمل شده بود و به شدت به خریدش علاقه داشت .

رئیس آژاکس علاقه داشت او را به رئال مادرید منتقل کند و حتی مقدمات نهایی شدن این انتقال را نیز به صورت مخفیانه انجام داده بود . اما کرایف با مطلع شدن از این موضوع اجازه این کار را نداد و نگذاشت سرنوشتش به دست دیگران رقم بخورد . او گفت حاضر نیست برای تیمی که تحت حمایت فرانکو است بازی کند . در دوران سرکوب و خفقان شدید کاتالان ها توسط دیکتاتور اسپانیا یعنی فرانکو ، در نهایت کرایف توانست شادی را به کاتالونیا بیاورد و بر زخم های آنان مرهمی باشد ، روز آمدن او به کاتالونیا ، مردم به درون شهر هجوم برده و با در دست داشتن پیراهن شماره 14 او را تشویق میکردند . در آن زمان ، سه هفته بعد از انتقال کرایف ، در مودلو زندان مرکزی شهر کاتالونیا ، یکی از مخالفان رژیم فرانکو به طرز فجیعی اعدام شد . به نامه های درخواست آزادی زندانیان پاسخی داده نم شد . در آخرین روز های حکومت دیکتاتوری فرانکو اوضاع کاتالونیا و مردمش از هر زمانی بیشتر تیره و تار بود . حتی کرایف که چند وقت بعد از آمدنش به بارسلونا ، همسر باردارش برای وضع حمل به سزارین فوری نیاز داشت ، به بیمارستان های اسپانیا اعتماد نکرد و او را به هلند برد . او نام فرزندش را که بعد ها او نیز برای بارسلونا بازی کرد و در حال حاضر هم در آنجا سمت دارد ، یوردی گذاشت نامی که در اسپانیا به گوشش خورده بود . یوردی یکی از قدیسان محبوب و افسانه ای کاتالونیا محسوب می شود و کرایف در آن زمان نمی دانست چه نام مهمی برای مردمان کاتالونیا را برای فرنزدش انتخاب کرده است . حتی حکومت اسپانیا در آن زمان ثبت نام یوردی برای افراد تازه متولد شده را منع کرده بود ؛ به دلیل قداست و اهمیت این نام برای کاتالان ها . در نهایت با همه تفاسیر کرایف به بارسلونا آمد و بارسلونا با پراخت 6 میلیون گلدن هلند گران ترین انتقال فوتبال در آن زمان را رقم زد . مبلغی که با احتساب تورم به یکی از گران ترین انتقال های تاریخ فوتبال تبدیل می شود .

ادامه مطلب به دلیل محدود بودن تعداد کاراکتر به بخش دوم و مطلبی دیگر منتقل شده است .

لینک بخش دوم و ادامه مطلب :

https://barcanews.org/user/abababababab66666/post/67927/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.