پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

♠هیچکس برای همیشه نمی رود؛ مروری بر داستان زندگی یورگن کلوپ بهترین سرمربی حال حاضر جهان! بخش دوم

زمان ارسال : جمعه 22 آذر 1398
⛳برای مشاهده بخش اول این مقاله روی منبع کلیک کنید.

♨۵.دست تقدیر:
کلوپ ایده های خوبی داشت. ولی با توجه به درآمد نسبتا کم ۹۰۰ پوند در ماه به این نتیجه رسید که باید برای آینده اش کاری کند. از این رو دو روز در هفته مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر را به سمت کلن طی می کرد تا در کلاسهای اسطوره مربی گری آن زمان اریش روته مولر (که بعدها به صندلی مربیگری تیم ملی ایران هم رسید) شرکت کند. در فوریه ۲۰۰۱ تقدیر روی خوبش را نشان داد. اکهارت کراتزون مربی تیم در بازی خارج از خانه اخراج شد. عصر آن روز جلسه اضطراری در هتل تیم تشکیل شد. جایی که مدیر تیم کریستین هایدل و بازیکنان با تجربه به دنبال جانشینی برای اکهارت می گشتند.

زیمر به خاطر می آورد که تقریبا همه آنها متفق القول بودند که بهترین فرد ممکن برای جایگزینی، یورگن کلوپ است. این اولین جرقه مربیگری کلوپ بود. بعد از جلسه مربی جوانان باشگاه که تازه رسیده بود از یک نفر سوال کرد: بالاخره کی مربی شد.در این هنگام بود که صدای کلوپ در سالن طنین انداز شد: من!

♨۶.طلوع آقای معمولی:
نتایج به سرعت بهبود یافتند. بعد از دوبار ناکامی در آخرین لحظه، بالاخره ماینس در سال ۲۰۰۴ به بوندس لیگا صعود کرد.علی رغم کوچکترین استادیوم و کمترین بودجه در لیگ آنها توانستند برای سه فصل متوالی بر نیروی گرانش سقوط به دسته پایینتر غلبه کنند. هنگامیکه دورتموند به دنبال او آمد کلوپ بازنده ای نبود که از در پشت باشگاه فرار کند. آن ها برای نخستین بار در تاریخ خود به بوندسلیگا صعود می کردند و بعد حتی توانستند نماینده آلمان در مسابقات اروپایی باشند.

او اکنون مانند یک رهبر ارکستر روی صحنه می درخشید. زیمر می گوید وقتی که در سال ۱۹۹۴ بازی می کردیم واقعا باشگاه کوچکی بودیم اما حالا یکی از هشت باشگاه برتر آلمان هستیم. حالا آنها استادیوم جدیدی دارند، پول فراوان، تیم قدر جوانان تا جایی که آندره شورله و نون سوبوتیچ از آنجا می آیند. این ها تمام حاصل یک چیز است: تلاش بی وقفه یورگن کلوپ!

♨۷.ملکه ای برای زنبورها:
کلوپ بود که دورتموند را به عصر طلایی خود رساند. دو عنوان قهرمانی بوندس لیگا، یک فینال لیگ قهرمانان و اولین دوگانه در تاریخ آنها. همانند ماینتس طرفداران دورتموند رشد زیادی کرد. نه فقط به خاطر وجود کلوپ بعنوان مربی بلکه بعنوان پدری قدرتمند که عاشقانه دوستش داشتند.

شوربختانه پدر یورگن آنقدر زنده نماند که این موفقیت عظیم را به چشم ببیند. در سال ۲۰۰۰ نوربرت کلوپ بر اثر سرطان درگذشت، هنگامیکه از تخت بیمارستان بلند شد و بدون توجه به توصیه پزشکان به تنیس دوبل پرداخت. عمیقا معتقدم که او از بالا اعمال من رو زیر نظر داره و کلی با اتفاقهایی که این پایین رخ می ده حال میکنه! جمله ای که کلوپ در مستندی در یادبود پدر مرحومش به زبان آورد.

یکی از کلیدهای موفقیت کلوپ در دوره کاری اش آموزه های گرانبهای پدر بود. هدیه ای برای تبدیل به کمال که برایش شهرتی در حد پدر خوانده باشگاهی در حد و اندازه های دورتموند به ارمغان آورد. اهمیتی به اندازه ملکه ای برای زنبورها.

♨۸.خداحافظی با زنبورها:
او معمولا شخصا با اسپانسرهای باشگاه صحبت می کرد تا باشگاه از لحاظ مالی در فصل پیش رو دغدغه ای را حس نکند. ساعت ها و ساعت ها را صرف تماشای ویدئو های بازی تیمش می کرد. بر خلاف شایعاتی که درباره اش بعنوان یک دیوانه آنالیز به گوش می خورد، در مصاحبه ای با تگ اشپیگل در سال ۲۰۱۲ اعتراف کرد که آمار تنها بخش کوچکی از اطلاعات مورد استفاده من است. در عوض اگر می توانست چیزی را با خود از دورتموند به آنفیلد بیاورد آن چیز قطعا ویدئوهای بازی های تیم بود.

یکشنبه ها برای دیدن بازیهای شنبه وقت می گذاشت، آنهم با جزییات ریز. بارها نوار را عقب و جلو می کرد تا جایی که برای بازی ۹۰ دقیقه ای پنج تا شش ساعت زمان صرف می کرد. برنامه سه شنبه ها مرور بازیهای هفته گذشته به همراه تیم بود و به آنها روی فیلم نشان می داد کجاها را درست و کجاها را غلط انجام داده اند. با در نظر گرفتن تمام جزییات زیر پونزی، کلوپ به مردی با مدیریت تمام جزییات مشهور شد. بر اساس گفته های زیمر او با همه رفیق است. از رئیس باشگاه گرفته تا راننده اتوبوس. این شخصیت اوست.

بعد از ظهر ۲۳ می ۲۰۱۵،دقیقا هفت سال پس از ترک ماینتس کلوپ بازهم در حال وداع بود. اینبار اما با دورتموند، اینبار اما بسیار با برنامه تر از دفعه قبل تصمیم گرفته بود پیامش را روی نوار ضبط کند. در حالیکه صفحه بزرگ نمایش اورا نشان می داد، کلوپ در مرکز میدان ایستاده بود و به تصویر خودش می نگریست. اشک ها آرام آرام سرازیر می شدند.

Niemals geht man so ganz
هیچکس برای همیشه نمی رود.

و شاید در آن لحظه به خود قول می داد که دیگر این عهد را نشکند.



⏰این مقاله در سال 2015 و در ابتدای ورود یورگن کلوپ به لیورپول نگاشته شده است.
Ⓜمنبع: طرفداری/ کاربر "علی امیری فر" با اندکی تغییر


✴پیشنهاد میکنم با کلیک روی بخش مطالب در بالای عنوان، از دیگر پست های من بازدید کنید.

#بدون_توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.