پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

♨روایت عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ؛ رئال مادرید 11-1 بارسلونا/بخش دوم

زمان ارسال : چهارشنبه 27 آذر 1398
⛳با کلیک روی منبع از بخش اول این پست دیدن کنید.


در آن زمان رایج بود که داور پیش از آغاز بازی با کاپیتان های دو تیم در رختکن ملاقات می کرد. روایت شده که داور این بازی به رختکن بارسلونا رفته و کاپیتان این تیم را تهدید کرد. هیچ مدرک مستندی درباره این رفتار داور وجود ندارد اما گفته شده که داور از الفاظ خوبی در ملاقات با کاپیتان بارسلونا استفاده نکرده است. حتی برخی دیگر روایت کرده اند که یکی از وزرا با اسلحه وارد رختکن بارسلونا شد هر چند که صحت این موضوع چندان قطعی نیست.
لوئیس میرو دروازه بان بارسلونا زیر باران سکه های پرتاب شده از سوی هواداران مادریدی در داخل محوطه جریمه تحت فشار و واهمه زیادی قرار گرفت. پیش از آغاز بازی، مسئولان امنیتی به بارسلونایی ها لقب «تجزیه طلبان قرمز» و «سگ ها» داده و به آنها گفتند که باید در این مسابقه ببازند.

برخوردهای خصمانه با تیم بارسلونا به حدی رسید که حتی برخی از بازیکن های کاتالونیایی شک داشتند که پا به زمین بازی بگذارند. پس از 30 دقیقه نخست مسابقه، یک بازیکن بارسلونا به طور مشکوکی کارت قرمز گرفت و این تیم با نتیجه 2-0 عقب افتاد. ترس، دلهره و نا امیدی بر بازیکن های بارسلونا مستولی شده و تا پایان نیمه اول، نتیجه عجیب 8-0 برای کمتر کسی باور کردنی بود.

در نهایت بازی با نتیجه 11-1 به پایان رسید تا سنگین ترین شکست در تاریخ ال کلاسیکو به نام آبی و اناری ها ثبت شود. هنوز پس از گذشت 76 سال، از این بازی صحبت می کنند. هیچ فیلمی از آن بازی وجود ندارد تا پاسخی باشد به این راز بزرگ فوتبال که چگونه بارسلونا پیروزی 3-0 بازی رفت را با شکست تحقیر آمیز 11-1 بازی برگشت مبادله کرد.

فرانکو به قدری بر فوتبال و رسانه ها تسلط داشت که خوان آنتونیو سامارانش روزنامه نگار وفادار به خود را به مدت 10 سال از نوشتن محروم کرد زیرا او گفته بود که در آن شب، عدالتی وجود نداشت. جالب این که سامارانش متولد بارسلونا بود ولی تا آخر عمر کارت عضویت در حزب ژنرال فرانکو را داشت و بعداٌ رئیس کمیته بین المللی المپیک شد.

رئال مادرید در بازی فینال جام حذفی به اتلتیک بیلبائو و هنرمندی تلمو زارا باخت تا انتقام جدایی طلبان کاتالونیایی توسط جدایی طلبان باسکی از مادریدی ها گرفته شود. لوس بلانکوس در همان فصل لالیگا نیز قهرمانی را برای دهمین فصل پیاپی از دست داد. هنوز هم برخی از کاتالونیایی ها معتقدند ناکامی رئال مادرید در فتح جام در آن فصل به دلیل نفرین آنها بوده است. به هر حال از آن روز به بعد، «ال کلاسیکو» به طور جدی و واقعی متولد شد و پس از گذشت بیش از 7 دهه، ناب ترین و بهترین دربی دنیا محسوب می شود.


Ⓜمنبع: وبسایت رسمی برنامه 90

چند نکته برداشت شده از متن و چند نکته اضافه:
⚀شاید برای ماجرای حمله به رختکن اثباتی وجود نداشته باشد، اما آنچه اثبات شده است، پخش سوت از طرف باشگاه رئال مادرید بین هواداران این تیم است و همانطور که میدانید اقلامی همچون سوت و لیزر از وسایل ممنوعه ورزشگاه است!

⚁واضح است که در آن دوران مشکلات زیادی بین مردم کاتالان و دولت دیکتاتوری اسپانیا وجود داشته و این موضوع زمینه را برای ترس بازیکنان بارسلونا از مجازات های دولت فراهم میکند، اینکه برخی در حرف هایی که بیشتر شوخی بنظر میرسد ادعای آن را دارند که ژنرال فرانکو بارسایی بوده و حتی آن را در قالب پست در سایت خود منتشر میکنند، یک سخن بسیار احمقانه و ناشی از بی فکری آن هاست وگرنه چطور ممکن است که روابط یک دیکتاتور با باشگاهی که حامی دشمنان اوست خوب باشد آن هم دیکاتوری که اهل سازش نبوده و حتی در سال 1938 دستور بمباران هوایی شهر بارسلون را میدهد که در طی آن دفاتر رسمی باشگاه آسیب میبینند!؛ در سال 1936 نیز یکی از هواداران این دیکتاتور رئیس بارسا را به قتل می رساند!

⚂همانطور که در متن آمده علاوه بر استفاده از سوت که خلاف قوانین است، هواداران باشگاه مادریدی سکه هایی را بر سر دروازه بان بارسلونا میریختند و برای او مزاحمت ایجاد می کردند! چطور باشگاه بارسلونا در بازی رفت بخاطر سوت کشیدن هوادارانش آن هم بدون استفاده از خود سوت (با دست سوت می کشیدند) متحمل جریمه شده و امروز تهدید می شود در صورت کوچکترین اقدام اخلال آمیز با جریمه های سنگین از جریمه نقدی و تغییر نتیجه بازی گرفته تا گرفتن حق میزبانی مواجه می شود ولی باشگاه مادریدی متحمل جریمه ای بخاطر آن بازی نشد؟؟

⚃لیگ آن سال را باشگاه بارسلونا با رتبه دوم (بعد از بیلبائو) به پایان رساند و رئال مادرید با رتبه دهم؛ این درحالیست که در لیگ 14 تیمی آن زمان تیم 11 ام به پلی آف رفته و برای بقا یا سقوط با دیگر تیم های موجود در پلی آف رقابت میکند، یعنی رئال مادرید 1 پله تا احتمال سقوط فاصله داشته؛ چطور ممکن است، تیم رده دهمی رئال که بازی رفت را با نتیجه 3-0 به بارسلونا واگذار کرده بود در بازی برگشت موفق به شکست 11-1 بارسلونای رده دومی شود؟؟؟

⚄در آن زمان به علت دیکتاتوری ژنرال فرانکو و نفرت مردم از حکومت بازیکنان تا قبل از اجبار فرانکو و دزدیدن آلفردو دی استفانو از بارسلونا رغبت چندانی برای پیوستن به باشگاه رئال مادرید نداشتند بطوری که رئال در فاصله 3 سال قبل و بعد از این الکلاسیکو برنده هیچ جامی نشده بود درحالیکه بارسلونا قهرمان کوپای سال قبل شده بود، چطور ممکن است رئال بتواند موفق به شکست بارسلونا آن هم با نتیجه 11-1 بشود؟؟

⚅خوب است بدانید طبق آمار حکومت آن زمان در فاصله سال 1939 تا 1944 نزدیک به 200 هزار نفر را اعدام کرده بود! (ال کلاسیکو در سال 1943 برگزار شده بود)



#بدون_توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.