پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

هر گاه صحبت از "مدرنيزاسيون فوتبال آلمان" پيش مي‌آيد، نام رالف رانگنيک 72 ساله هم مطرح مي‌شود. بخش اول

زمان ارسال : چهارشنبه 22 بهمن 1399
مديران ورزشي در تعيين استراتژي باشگاه و با استفاده از ابزار و امکاناتي که در اختيار دارند با به کار بردن دانش وتجربه در پيشبرد اين اهداف در مدت زمان کوتاه کمک مي کنند. اين اهداف مي تواند شامل منافع مالي وکسب افتخارات و درآمد زايي از طرق مختلف باشد.
رالف رانگنيک اما از معدود کساني است که هم در عرصه مربيگري و هم در سمت مدير ورزشي موفقيت هاي چشمگيري داشته وکمک شاياني به فوتبال آلمان کرده او که متولد 29 ژوئن 1958 هست دوران فوتبال حرفه اي خود را از سال 1976 با بازي در تيم اشتوتگارت ب آغاز کرد و تا سال 1988 با بازي در تيم هايي مانند ساوتيک ، هيلبرون ، اَلم 1984، ويکتوريا باکناگ و ليپولدزوايلدر کارنامه دوران بازي خود را تکميل کرد که در سه تيم آخر نامبرده به عنوان بازيکن مربي مشغول بود.
رانگنيک در سن 21 سالگي به مدت يکسال دانشجوي دانشگاه ساسکس در خارج از آلمان که بعنوان بخشي از مدرک زبان انگليسي و ليسانس در دانشگاه اشتوتگارت محسوب مي شد، عاشق فوتبال انگليس شد. او که در حين دوران بازي خود بسيار به مربيگري علاقه داشت توانست مدارک مربيگري خود را در دوران بازيگري خود کسب کند و در مقاطعي به عنوان مربي بازيکن تجربه هايي را بدست آورد.
رالف اولين تجربه مربيگيري در بوندسليگا را در سال 1999 با تيم اشتوتگارت بدست آورد . در 3 مي 1999 ، رانگنيک براي 5 بازي پاياني، هدايت اشتوتگارت را به دست گرفت و ليگ را در رتبه يازدهم به پايان رساند . اولين فصل کامل او در بوندس ليگا در سالهاي 1999 تا 2000 بود که باشگاه را در رتبه 8 ليگ که قابل احترام هم بود قرار داد فصل بعد اما شرايط خيلي سخت تر بود عليرغم اينکه رالف توانسته بود تيم را به نيمه نهايي و شانزده تيم برتر جام يوفا راه پيدا کرده بودند برساند در بوندس ليگا اما اشتوتگارت فرم خوبي نداشت حتي آنها تا نيمه راه در منطقه سقوط قرار داشتند.
پس از حذف از جام يوفا در فوريه 2001 ، اشتوتگارت رانگنيک را اخراج کرد. رانگنيک فصل بعد هدايت هانوفر در بوندسليگا 2 را بر عهده گرفت و توانست بعد از 13 سال آنها را به آغوش بوندسليگا بازگرداند بعد از آن تا سال 2004 رالف در تيم هانوفر به سر مي برد.
در سال 2004 بعد از کنار رفتن از سمت کمک مربي يواخيم لو در تيم ملي آلمان، هدايت شالکه 04 را عهده گرفت که مي توان گفت نقطه عطف و سکوي پرتاب او در سال هاي مربيگري رالف به حساب مي آيد او در فصل 05-2004 توانست شالکه را تا فينال جام حذفي پيش ببرد که با باخت در مقابل بايرن مونيخ از کسب جام باز ماند آنها در فصل بعد در ليگ قهرمانان اروپا حاضر بودند گرچه آنها در مرحله گروهي حذف شدند ولي مجوز حضور در اين جام معتبر براي دوستداران اين تيم عملکرد قابل قبولي براي رالف محسوب مي شد.
اين موفقيت ها باعث شد کارشناسان فوتبال رالف رانگنيک را به عنوان سرمربي موفق جديد فوتبال آلمان بشناسند.
فصل 2006 رانگنيک در تصميمي عجيب سرمربي هافنهايم 1899 که در ليگ رجيونال ساد( سطح سوم فوتبال آلمان ) حضور داشت شد و در عرض سه سال اين تيم را به سطح اول فوتبال آلمان يعني بوندسليگا رساند کارنامه ي رالف هر سال درخشان تر از قبل ميشد و نظر اهالي فوتبال را بيشتر به خود جلب مي کرد.
او تا سال 2011 در هافنهايم حضور داشت و با 79 برد 43 مساوي و 44 باخت به کار خود در اين تيم خاتمه داد تا فصل جديد را جايگزين فيليکس ماگات در شالکه 04 شود.
او در اين فصل توانست پديده مسابقات ليگ قهرمانان اروپا شود و با حذف اينتر با نتيجه 7 بر 3 در مجموع دو بازي تا نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا پيش رفتند اما مقابل منچستر يونايتد حذف شدند. خاطرات اين فصل اما تا ابد در ذهن هواداران شالکه خواهد ماند . در پايان فصل رانگنيک به علت سندروم خستگي از سرمربي گري شالکه کناره گيري کرد . او تا سال 2015 سه سال مدير ورزشي بود که بعدا به آن خواهيم پرداخت ولي در فصل 2015 وقتي لايپزيش در بوندسليگا 2 حضور داشت به عنوان سرمربي انتخاب شد و با کسب رتبه دوم تيم را به بوندسليگا رساند. او پس از يک وقفه دو ساله به علت سمت هاي مديريتي در تيم هاي تحت مالکيت ردبول يکبار ديگر در فصل 2018-19 هدايت لايپزيش را به عهده گرفت و در انتها جاي خود را ناگلزمن داد. اين آخرين تجربه او در سمت مربيگري تاکنون بوده.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.