پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭕ چرا لیگ برتر اجازه فروش نیوکاسل به عربستانی‌ها را صادر کرد؟

زمان ارسال : سه شنبه 20 مهر 1400
لیگ برتر ادعا می‌کند که آزمون مالکان و مدیران به طور مداوم مورد بازنگری قرار می‌گیرد و از هم پاشیدگی مالی پورتسموث آخرین مورد مهمی بود که باعث ایجاد تغییرات قابل توجه شد. یک مسئله در حال حاضر این است که قوانین نمی‌توانند در میانه انتقال مالکیت تغییر کنند.
شش ماه قبل بود که لیگ برتر یک مشاوره کارشناسی دریافت کرد مبنی بر اینکه عملا غیرممکن است که این سازمان بتواند هرگونه مشاوره حقوقی مستقلی از داخل حکومت پادشاهی عربستان دریافت کند که نشان بدهد هزینه سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) مستقل و جدا از حکومت است.

به همین دلیل بود که بعضی از کسانی که از آنها خواسته شده بود تحلیل خود را در این زمینه ارائه دهند از بیانیه منتشر شده در روز پنج‌شنبه آشفته یا عصبانی شدند. بیانیه‌ای که در آن آمده بود که خانواده سلطنتی تضمین قانونی داده هیچ کنترلی روی باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد نداشته باشد.

یک مثال از سوی بنیاد حقوق بشر فراسکوئر (FairSquare) در ماه می امسال و نامه‌ای بود که از سوی جیمز لینچ، مدیر این سازمان، نوشته شد که پیش از این به عنوان دیپلمات بریتانیایی در خاورمیانه کار کرده بود.

در این نامه آمده:” از نظر من لیگ برتر به سختی می‌تواند کارشناس حقوقی مستقلی در عربستان در هر زمینه‌ای پیدا کند که چالش یا مقابله‌ای با منافع محمد بن سلمان داشته باشد. هر وکیلی که به نمایندگی از طرف دیگر در پرونده‌ای حضور داشته باشد که با منافع بن سلمان همخوانی ندارد، بدون شک با عواقب دشواری روبرو خواهد شد.”


این نامه نشانگر وضعیت خفقان موجود در عربستان سعودی است. در گزارش دیگری که به دست لیگ برتر رسید، ادعا شده بود که عربستان سعودی ذی‌نفع اصلی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی است. سوال اصلی درباره انتقال مالکیت نیوکاسل این است که چنین اتفاقی چطور از آگاهی درباره این شرایط که به تحریم این معامله منجر شد، به جایی رسیده که علیرغم تاکید هر کارشناسی در کشور، این باشگاه حالا در اختیار یکی از مورد انتقادترین کشورهای جهان است. چه چیزی تغییر کرده است؟ چطور چنین تغییراتی در عرض 24 ساعت رخ داد؟

منابع بسیاری که درباره این شرایط اطلاعاتی دارند، می‌گویند که این تغییرات در عرض یک روز رخ نداده است. آنها مدعی هستند که این اتفاق پس از ماه‌ها مذاکره و بهبود روابط بین قطر و عربستان سعودی عملی شد. همین موضوع موارد بسیاری را درباره شرایط این بازی مدرن مشخص می‌کند.

پیشرفت غیرمنتظره در زمینه به نمایش درآمدن شبکه بی‌این اسپورت قطر در عربستان در واقع نتیجه همین موضوع است؛ به جای این که نشانه‌ای از تغییر ناگهانی در مورد انتقال مالکیت باشد. اعلام این موضوع از سوی این شرکت پخش‌کننده دیدارهای لیگ باعث شگفتی تعدادی از حاضران در لیگ برتر شد.

بعضی از منابع رده بالا این سوال را مطرح می‌کنند که اگر مشکل به دلیل دزدی تصاویر مربوط به هر بازی و پخش غیرقانونی آنها نبود، پس چرا لیگ برتر سعی کرد از دولت عربستان شکایت کند. آنها از تلاشی شکایت دارند که داستان را عوض کرد. لیگ برتر مدعی است که همه چیز از طریق قانونی و با مذاکره حل شده است.

در تلاش‌های اولیه برای خرید نیوکاسل هرگز “فرم چهارم” آزمون مالکان و مدیران انجام نشده بود.

بعضی از منابع باور دارند که دلیل این اتفاق این است که فرم‌های مربوط به این آزمون باید از سوی دولتی به امضا می‌رسید که ابهاماتی به دلیل قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی، و چندین آزار حقوق بشری در پرونده‌اش وجود داشت. یکی از این اشخاص مدعی شد:” شاید محمد بن سلمان اولین کسی بود که در این آزمون رد می‌شد.”

عدم ثبت این فرم در نهایت به این معنا بود که لیگ برتر برای مدتی طولانی هیچ تصمیم واقعی‌ای اتخاد نکرد. یکی از منابع مطلع از این روند می‌گوید:” نکته اساسی در این مورد کنترل روی باشگاه بود.”

در آن زمان لیگ برتر پیشنهاد داد که هیئت داوری این مشکل را حل کند که پیشنهادش رد شد؛ و این کنسرسیوم موقتا کنار کشید.

افراد حاضر در لیگ برتر درباره “یکی از پیچیده‌ترین انتقال مالکیت‌ها” در تاریخ این رقابت صحبت می‌کنند. این انتقال تا حد زیادی به دلیل روند قانونی و تلاش‌ها برای درک قانون عربستان کند پیش رفت. این ادعا مطرح است که هر نامه یا گزارشی به عنوان بخش قابل توجهی از راستی‌آزمایی مورد بررسی قرار گرفت.

همه این موارد زمانی تغییر کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، آزمون مدیران و مالکان را در چند ماه قبل انجام داد. به همین دلیل است که جمله “تضمین قانونی” از اهمیت زیادی برخوردار است و نقشی کلیدی در این میان ایفا می‌کند. این باور وجود دارد که این جمله یعنی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سازمانی جدای از عربستان سعودی است و هیچ دخالتی صورت نمی‌گیرد. لیگ برتر با نحوه ارائه و معرفی این ساختارها مشکلی ندارد.

ادامه در کامنت ها

#خنثی_نباشیم
#خزنده_نباشیم
#دورو_نباشیم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.