پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1055- مونا نمر آش قهرمانی لیورپول را او پخت!(بخش دوم)

زمان ارسال : جمعه 3 مرداد 1399
ضربان قلب و درصد چربی بدن به طور منظم بررسی می‌شود و اگر فردی دچار کمبود هرکدام از مواد مغذی (مانند آهن یا ویتامین D) و نیازمند به جبران باشد، آزمایش‌های خون آن را نشان می‌دهند. نمر گزارش‌های روزانه‌ای از بخش‌های مربیگری و پزشکی دریافت می‌کند و با توجه به آنها می‌تواند برنامه بازیکن را تغییر دهد. لیورپول همکاری نزدیکی با چند دانشگاه بریتانیایی دارد تا حضورش در خط مقدم پیشبرد علوم تغذیه را تثبیت کند. یافته‌های پژوهش‌ها در عمل اجرا می‌شوند، مثل افزایش مصرف بلوبری و آلبالو که دارای آنتی اکسیدان هستند و از بدن دربرابر خطر ابتلا به بیماری محافظت می‌کنند.

داده‌های جمع آوری شده در سال 2017 توسط دانشگاه John Moores شهر لیورپول نشان داد که بازیکنان کلوپ به طور متوسط روزانه 3566 کالری می‌سوزانند، و به طور متوسط در روزهای بازی 3789 کالری و در روزهای تمرین 2956 کالری دریافت می‌کنند. با این حال، طبق جدول آنان در روزهای مسابقه کربوهیدرات کافی دریافت نمی‌کردند. بازیکنان برای بهینه‌سازی بازتولید گلیکوژن (جایگزین کردن انرژی مصرف شده از ذخایر کبد و ماهیچه‌ها) نیاز به هفت گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن‌شان داشتند. اما افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند تنها 6.4 گرم بر کیلوگرم مصرف می‌کردند. بررسی‌های بیشتری برای بالا بردن مصرف کربوهیدرات در برخی روزها و کاهش آن در روزهای دیگر انجام شد.

کلوپ در یک مصاحبه از نمر به عنوان مادر بازیکنان لیورپول یاد کرده بود.

در ابتدا گِرام سونس که تلاش می‌کرد عادات غذایی لیورپول را در اوایل دهه 1990 تغییر دهد، به مشکل خورد. وقتی بیکن و تخم‌مرغ با نان تست از منوی صبحانه ملوود حذف شد، بازیکنان باتجربه‌تر در برابر این تغییرات مخالفت کردند. مولبی می‌گوید:” من همیشه سه ساعت پیش از آغاز بازی املت پنیر و گوشت خوک می‌خوردم و بین دو نیمه هم یک فنجان چای با چهار قاشق شکر. وعده پیش از بازی یان راش هم یک استیک فیله متوسط با لوبیای پخته بود. اما سونس پس از آمدن گفت دیگر نمی‌توانید اینها را بخورید. ناگهان تمام غذاها تبدیل شدند به ماهی آب‌پز، مرغ آب‌پز، پاستا، و سبزیجات. سونس مدتی را در تیم سمپدوریای ایتالیا گذرانده بود و می‌دانست کارها در خارج از انگلیس چطور انجام می‌شوند.

او در آن زمان کار درستی انجام داد اما عقیده کنونی من این است که راه اشتباهی را انتخاب کرد. او می‌توانست ما را بنشاند و برای‌مان توضیح دهد چرا این کار را می‌کند، در این صورت اکثر بازیکنان تصمیم او را درک و تایید می‌کردند. اما او به زور این‌ها را به ما خوراند و بازیکنان باید تلاش می‌کردند تا اقدامات او را بپذیرند.” نمر از این نظر هیچ مشکلی ندارد. بازیکنان ایده‌های او را پذیرفته‌اند چون از کیفیت و انتخاب غذاها لذت می‌برند و می‌توانند فواید آن را احساس کنند. آنان از نوشیدن آب‌میوه سیب با کافئین افزوده به جای میان‌ وعده‌های قندی در استراحت بین دو نیمه استقبال کرده‌اند.

کلید استراتژی او این است که هیچ‌کسی مجبور به خوردن غذایی نشده و از خوردن هیچ چیز منع نمی‌شود. ایده او این است که هرچقدر غذاهای سالم ارائه شده بیشتر باشند، احتمال این که بازیکنان به سراغ غذاهای ناسالم بروند، کمتر می‌شود. او با همکاری سرآشپز اجرایی لیورپول، کریس مارشال، دستور نان مخصوص باشگاه را با استفاده از خمیر ترش تهیه کرد. این نان در منوی صبحانه ارائه می‌شود. پیش از انتصاب نمر، لیورپول تنها به عنوان مشاور از متخصصان تغذیه استفاده می­کرد.

او کمی پیش‌تر در این فصل به سایت باشگاه لیورپول گفته بود:” فرصت ایجاد و ساخت چیزی در باشگاه فوتبال لیورپول واقعا شگفت انگیز است. هنگام کار کردن از نزدیک با این همه فرد دوست‌داشتنی، می‌توانید شور و علاقه را احساس کنید، فداکاری را احساس کنید. به نظرم همه ما می‌دانیم که اگر شور و عشق را در هر چیزی به کار بگیریم (در زمینه کاری ما) می‌توانیم آن را بچشیم و عطرش را حس کنیم.

همیشه بازیکنان هستند که درباره منوهای ما و نحوه سرو وعده‌های غذایی خود تصمیم می‌گیرند. طی این چهار سال سیستمی را راه اندازی کردیم که به کمک آن بازیکنان همیشه قادر به یافتن هر چیزی هستند و می‌توانند یاد بگیرند که بدن‌شان به چه چیز احتیاج دارد و چگونه می‌توانند برای ریکاوری بهتر برنامه ریزی کنند. آنها آنقدر درست آموزش دیده‌اند که بدانند باید چه کار کنند.”

نمر یکی از اعضای لیورپول است که کمتر در رسانه‌های دیده می‌شود اما تاثیر زیادی در موفقیت‌های این تیم داشته است.

تساوی ناامیدکننده 1-1 با برنلی، بعد از 24 برد متوالی غرور انگیز در لیگ داخلی، ترمز پیروزی‌های 18 ماهه لیورپول را کشید.

شکیبایی و استقامت دو عامل تاثیرگذار در قهرمانی لیورپول بودند. ویرژیل فن دایک، روبرتو فیرمینو و الکساندر آرنولد در تمام بازی‌های لیگ در ترکیب ثابت تیم بوده‌اند. همچنین جورجینیو واینالدوم، رابرتسون، سادیو مانه و محمد صلاح کمتر بازی‌ای را از دست داده‌اند. این نشانه‌ای از تعهد افراد حاضر در پشت صحنه لیورپول به تیم است. نمر چرخ دنده‌ای مهم و اساسی در دستگاهی است که به خوبی روغن‌کاری شده است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.