پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

1761- «شنیدن و گوش دادن» گمشده‌ی روابط امروز آدمی است.+ کلیپ زیبای کمره

زمان ارسال : شنبه 1 آبان 1400
«پیمان یوسفی» مجری برنامه «ورزش و مردم»، امان نمی‌دهد «بهروز عطایی» سرمربی تیم ملی والیبال حرف بزند. یوسفی سوال را می‌پرسد و هنوز مهمان برنامه دهان باز نکرده و حرف نزده، کلامش را قطع می‌کند. این موضوع بارها در برنامه تکرار می‌شود.

برای یک مجری، «گوش دادن و شنیدن موثر» یکی از اصول اولیه کار حرفه‌ای است که متاسفانه از جانب خیلی از مجریان رادیو و تلویزیون رعایت نمی‌شود. حالا نه فقط پیمان خان که بسیاری از ما در روابط‌مان «هنر گوش دادن» را نمی‌دانیم و تلاشی هم برای یادگیری، انجام و بهبودش نمی‌کنیم.

«پاسکال» اوایل قرن هفدهم گفته: «تمام مشکلات انسان از این سرچشمه می‌گیرد که نمی‌تواند یک جا تنها، ساکت و آرام بنشیند.» و حالا من «کیوان» با احترام به جناب پاسکال، پرانتزی باز کرده و مطلبی به سخن ایشان اضافه می‌کنم: «تمام مشکلات انسان از این سرچشمه می‌گیرد که نمی‌تواند یک جا تنها، ساکت، آرام بنشیند و به حرف دیگران گوش دهد.»

«گوش دادن به سخن و حتی سکوت دیگران» هنر و مهارتی است که باید أموخت. همه‌ی انسان‌ها دوست دارند در خلوت و جمع، بالای منبر بروند و‌ نطق کنند و خطابه سر دهند، اما گوش دادن به دیگران، کاری سخت است. سخت‌تر از حرف زدن. آن‌قدر سخت که برای رسیدن به این مهارت باید سال‌ها تمرین و ممارست کرد تا بتوان در مقابل صحبت دیگران ساکت بود. گوش داد. دائما حرفش را قطع نکرد و یک تنه متکلم وحده نبود.

انسان‌هایی هستند که می‌توانند لاینقطع، بیست‌و‌چهار ساعته و شبانه‌روزی حرف بزنند اما هنر و مهارت گوش دادن به حرف و سخن دیگران را ندارند. آن‌ها محال است فرصت و اجازه‌ی حرف‌زدن بیش از ده، بیست ثانیه به کسی بدهند. در یک مراوده و رابطه، بارها، بارها، بارها و بارها حرف طرف مقابل را قطع می‌کنند.

اگر در روابط اجتماعی به جایگاهی برسیم که بتوانیم آرام و با متانت و بدون قضاوت، حرف‌ دیگران را گوش کرده و به «سنگ صبور» بودن شهره شویم که خوشا به سعادت‌مان. اما اگر سخت است رسیدن به چنین مقام و جایگاهی، باید مهارت شنیدن و گوش دادن حرف دیگران را یاد بگیریم که رشد و توسعه شخصی فقط با حرف زدن ممکن و مهیا نمی‌شود. گاه گوش دادن، بسیار سخت‌تر از حرف زدن است.

«شنیدن و گوش دادن» گمشده‌ی روابط امروز آدمی است.

کیوان ارزاقی

https://www.instagram.com/p/CVXMmp-s9X4/?utm_medium=copy_link



کلیپ « کمره» کاری از گروه گرم رستاک بازخوانی آواز خواننده قدیمی کرمانشاهی « حشمت لرنژاد» در منبع
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.