پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

هنر قمار ژاوی

زمان ارسال : سه شنبه 3 اسفند 1400
تو فیلم ها دیدیم که وقتی 2 نفر قمار میکنن گاهی اونی میبره که کارت هاش بهتر نبوده و بدتر بوده. ولی چرا میبره؟؟؟ چون میدونه در کجا باید چی رو بازی کنه و این دقیقا هنر یک قمار باز قهاره.
حالا این سناریو در فوتبال هم وجود داره. وقتی مربی یک تیم فوتبال هستی خیلی کم پیش میاد که یک تیم داشته باشید که همه بازیکنان همگی تراز اول باشن. مثلا بارسا 2015 یا نسل طلایی پپ یا رئال کهکشانی یا سیتی الان و صد البته پاریس فعلی. در بقیه موارد تیم شما یک تیم معمولی هست مثل بارسای حال حاضر. اصلا کاری ندارم که شاید شما بگید معمولی نیست. کلیت این تیم معمولی هست.
طی یک تقسیم بندی ساده بارسا بازیکنانی داره که خوبن و همون کارتهای خوب ما هستن. بازیکنی مثل پدری، گاوی، اراخو،. دیانگ (بازیکنانی رو میگم که تقریبا یک رویه ثابت داشتن مثلا اوبا هم خوبه ولی چون بازی کمی کرده اسم نمی‌برم)
اما بازیکنانی داریم که متوسط هستن و یا حتی ضعیفن. بازیکنی مثل لنلگه، دست، لوک
بارسا مجبوره بدلیل مشکلاتی ترکیبی از خوب و بد رو داشته باشه ولی هنر مربیگری و هنر یک قمار باز در اینجا تقریبا یکسان عمل میکنه.
مربی دقیقا وقتی در بحران و شرایط پیچیده اس باید با یک حرکت و ظرافت خاصی بازی رو عوض کنه. شما دیگه لیونل مسی ندارید که اتومات اوضاع رو عوض کنه پس مجبوری فکر دیگه کنی. سخت ترین شرایط برای یک مربی دقیقا در یک همچین شرایطی هست. معمولا بازی برای تیم در وضع بارسا پیچیده اس، تیم ن گلزنی ب شدت زهر داره و نه در دفاع استحکام داره. یک تعادل نسبی در کلیت تیم برقراره و وزنی نیست که این تعادل رو بهم بزنه از داخل تیم و روند عوض بشه پس تیم نیاز به یک عامل خارج از زمین داره.
از طریق جنگ های روانی کنار زمین
تعویض ها
تغییر تاکتیکی
مربی میتونه بازی رو عوض کنه. مشخصا ژاوی مربی مثل مورینیو نیست که کنار زمین جنگ روانی راه بندازه و خودش ازش سلامت بیرون بیاد. و تیم رو به حاشیه نبره و تجربه‌ اش هم کارگشا نیست

اما تعویض دقیقا همون چیزی هست که میتونه کاملا ورق رو برگردونه و مثل یک بمب ناگهان یک بازیکن مثل لوک دیانگ کار رو عوض میکنه با یک ضربه‌ سر یا یک نوک پا..
این هنر ژاوی باید باشه به وقت درست، به جای مناسب و با بازیکن خاص این قمار رو ببره...
این کار به شدت سخته و هوش بالا و تجربه و اعتماد ب نفس زیادی میخواد ولی ژاوی نشون داده میتونه اینکار بکنه من هم حس میکنم مربی شجاعی هست برعکس کومان

این کار در این فصل به شدت نیاز تیم هست چون تیم نوسان داره و بازی های زیادی گره میخوره و لازمه که مربی کار رو در بیاره برای تیم..

تنها ضرر این اتفاق اینه که یک بازیکن ضعیف رو بالا میبره و هوادار ممکنه بهش دل ببنده بدلیل درخشش مقطعی. مثل برایتویت کع خیلی ها فکر کردن خوبه و بایذ بمونه در حالیکه در سطح بارسا نیست..

امیدوارم ژاوی بتونه در نتیجه گیری بهتر کار کنه تیم تغییرات خوبی رو داشته. فعلا تنها چیزی که به جرئت میتونم بگم کاملا عوض شده پرسینگ هست. بارسا حالا داره پرس میکنه و پرس سنگینی هم میکنه و فشار خط حمله و هافبک روی حریف به شدت بالاست. با گذاشت زمان میشه نظر قطعی تری درباره این تیم داد
تنها چیزی که باید برای تیم مهم باشه پیروزی هست... اگر ژاوی هنر و جادوی قمار رو داشته باشه میشه بهش امید داشت

یاحق
مسی سرور
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.