پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا رئال موفق است ؟

زمان ارسال : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
شاید برای خیلی از شما عجیب باشه اما رئال مادرید در چند سال اخیر 4 بار قهرمان اروپا شده و امسال هم به فینال اروپا رفتن. شما میتونید بگید شانس دارن یا داور با اونها بوده ولی من در مقام تحلیل این حرف ها رو بی اعتبار میدونم. در اینجا به مهم ترین دلایل موفقیت رئال اشاره می‌کنم.

1. مدیریت با ثبات
فلورنتینو پرز سالهاست که بر کرسی ریاست رئال مادرید نشسته و همیشه با ثبات و اهدافی مشخص و سیاست هایی ثابت جلو رفته. شاید روش ها تغییر کرده باشه اما فلسفه مدیریتی پرز همچنان همان هست. روزی گران ترین خرید های فوتبال رو می‌کرد اما الان ترجیح میده که بازیکن رو ترغیب کنه که تمدید نکنه با تیمش و رایگان بیاد و در عوض پول انتقال رو به عنوان پاداش به بازیکن میده. پرز کمتر حرف میزنه و بیشتر عمل میکنه. پرز جز معدود مدیرانی بود که تیمش رو از بحران کرونا به سلامت بیرون آورد. بارسلونا با درآمد 1 میلیاردی بعد کووید بیشترین ضرر رو متحمل شد و آنقدر در بحران غرق شد که حتی برای یک تمدید ساده مشکل داره. پرز در حالی سانتیاگو جدید رو ساخته و در مراحل پایانی قرار داره که نقطه مقابل اسپای بارسا حتی در مراحل آغازین هم نیست. متاسفانه هوش مدیریتی بالای این پیر مرد رئالی بسیار بالاست.

2.غرور رئالی
غرور همون چیزی هست که هر بار تو چشمان بازیکنان رئال می بینیم غروری که سالها در قامت سرخیو راموس بود و با چنان تکبری در آغاز بازی می ایستاد که انگار حریف یک مشت بچه مدرسه ایی هستن. نیازی نیست این غرور و اعتماد به نفس رو به تک تک بازیکن هاتون بدید این غرور به مرور زمان در خون بازیکن هاشون جاری میشه و این کار رو بزرگان رختکن شون انجام میدن چیزی که بزرگان رختکن ما بویی از اون نبردن بالخصوص بوسکتس و استاد پیکه البته که دنی الوز آیینه تمام نمای غرور بارسایی بود و هست و تحول نیمکت بعد از اومدن آلوز کبیر بود که متاسفانه کافی نیست.
این غرور میتونه خیلی بد باشه و حتی گاهی شکست های سنگین بخورن ولی باعث میشه همیشه برای بلند شدن از شکست تلاش کنن.

3. بدنسازی فوق پیشرفته و حرفه ای
تابستون امسال با بازگشت پینتوس خیلی ها گفتن که رئال تغییر میکنه و درست هم بود بدنساز حرفه ایی و بزرگی که پشت سر تمام موفقیت های رئال قطعا جا داره. بعد از یکی از تقابل های بایرن و رئال گمانم فیلیپ لام بود که می‌گفت بازیکن های رئال خستگی ناپذیر بودن در واقع رئالی سالهاست که اهمیت بدنسازی رو درک کردن و فهمیدن که دیگه نبوغ و تکنیک کافی نیست در دنیای فوتبال امروز.. سال 2015 آنجلوتی گفت بنزما رو بخاطر قدرت بندی ترجیح میدم به موراتا. اون زمان موراتا به شدت تو اوج بود. چند سال بعد مجددا زیدان بنزما رو انتخاب کرد و ثمره اش رو دیدن.
سالها ما کوچک ترین بدنسازی که نکردیم هیچ در عوض ساعات تمرین مون رو کم کردیم و شد اون چیزی که نباید میشد و فاجعه جلو بایرن.

4. اینجا رئال مادرید است
این عبارت و شبیه آن رو همیشه می شنوید و معنای آن خیلی اینجا مهم نیست ولی نتیجه مهمه. نتیجه این حرف باعث میشه که هیچ وقت مربی کوچیک نیارن یا حداقل خیلی کم بیارن. وقتی ژوزه مورینیو آوردن، آنجلوتی آوردن و بعد زیدان به دنبال الگری رفتن. همیشه حول تیم شون اسم های بزرگ هست. هبچ وقت نمی شنوید که ستین بیاد یا والورده. این برگرفته از همون غرور شون هست که خودشون رو از همه بالاتر میدونن.

5. تغییر نسل درست
سال پیش که کل تیم رو ب ناچار جوون کردیم و امسال هم مسی رو از دست دادیم بارها گفتم که تغییر نسل به این شکل نیست. جوون تر ها کم کم جای خودشون رو در ترکیب پیدا میکنن مثل اینیستا، مثل ژاوی و دیگر بزرگان و به یکباره یک تیم جوان بسه به مشکل میخوره. گفتیم باید با مسی کم کم تغییر نسل می‌دادیم. گفتم باید برای کاهش وابستگی تیم ب مسی سایر بازیکن ها سطح شون بالا بره ن اینکه فوق ستاره رو از دست بدیم. تا زمانی که سطح تیم پایین باشه بازیکن ها به یک نفر همیشه وابسته میشن. شما الان می بینید که رئال با ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها به فینال اروپا رسید شک نکنین اگر کل تیمش رو یکجا جوون می‌کرد الان از ما هم بدتر بودن ولی اونها همچين کاری نکردن

دوستان این مطلب بسیار تلخ بود گفتنش برای من و خواندنش برای شما ولی امروز رقیب بخاطر تصمیات درستش در شرایط خوبی هست و فارغ از اینکه در فینال قهرمان بشن یا نشن باز هم فصل رویایی رو داشتن. ما در حیلی از زمینه ها دقیقا راه مخالف رئال رو رفتیم. و من امروز میخوام این ادعا رو بکنم اگر لاماسیا نبود ما شاید دیگه نمیتونستیم جلوی رئال قد علم کنیم. خدا روشکر لاماسیا هست که بتونیم به آینده امیدی داشته باشیم.

یاحق
مسی سرور
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.