پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بیماری‌ای که بی‌سروصدا در سراسر فوتبال در حال شیوع است (پارت دوم)

زمان ارسال : جمعه 9 مهر 1400
اگر پست قبل رو نخوندین، برید بخونید تا متوجه داستان بشین:
دوست‌دختر سابقش آن شب او را تا خانه همراهی کرد و او بقیه‌ی آخر هفته را خوابید. «دوشنبه سرشار از انرژی بودم. اما پس از آن به بارنزلی برگردانده شدم. لی جانسون به من زنگ زد و گفت «مایکل، چه کار کردی؟» من گفتم «نمی‌دانم رئیس.» حقیقت را به او نگفتم.»

فنیکس در تابستان ۲۰۱۹ که در پادکست 《I Had Trials Once》 این داستان را تعریف می‌کرد، توانست به خودش بخندد؛ اما لحن مصاحبه وقتی او شروع به توضیح جزئیات رخدادهای زندگی حرفه‌ایش پس از آن اتفاق کرد، عوض شد – قسمتی از آن پادکست که هر کسی را که به آن گوش دهد قطعا با این سؤال مواجه می‌کند که استفاده از قرص‌های خواب‌اور ممکن است به کجا ختم شود.

فنیکس پس از عذرخواهی از ساوت‌پورت ابتدا اجازه یافت بقیه‌ی قرارداد قرضی‌اش را کامل کند، پس از آن به طور دائمی خریداری شد و سپس نیز دو فصل پر بار را در سالفورد سیتی گذراند که باشگاهی در حال پیشرفت بود. با این حال دوران بازی او در سال ۲۰۱۸ – در ۲۹ سالگی – در حین یک دوره‌ی حضور دیگر در ساوت‌پورت تمام شد، چرا که 《یو.کی.ای.دی》 (U.K.E.D ، آژانس مبارزه با دوپینگ بریتانیا) او را به خاطر مصرف استروئیدها و همچنین کوکائین به مدت چهار سال از «هر گونه فعالیت فوتبالی» محروم کرد.

فنیکس [کارش را] این طور توجیه می‌کند که نیازش به هر دو مورد قرص‌های خواب‌اور که قانونی است و استروئیدها که غیرقانونی است، اساسا مشابه بوده است: او تصور می‌کرده که هر دو مورد در پی روزهای سخت سر و کله زدن با اضطراب ناشی از مشکلات سلامتی‌اش، در نهایت به او کمک می‌کرده‌اند تا خوب بازی کند. او اصرار دارد که هیچ کدام را برای کسب مزیت نسبت به دیگر بازیکنان استفاده نکرده است. او پافشاری می‌کند که در حقیقت از آنها صرفا به این خاطر استفاده کرده است که بتواند برای بازی در دسترس باشد.

از زمانی که اتلتیک تحقیقی را در رابطه با مصرف قرص‌های خواب‌آور در فوتبال شروع کرد، چنین استدلالی به شکلی نگران‌کننده از طریق منابع پرتعداد نزدیک [به بازیکن‌ها] شنیده شده است. متخصصین پزشکی فعال در فوتبال نگرانی‌های خود را درباره میزان وابستگی به این قرص‌ها در باشگاه‌هایشان و همچنین در موقعیت‌های شغلی قبلی‌شان اعلام کرده‌اند، اما بازیکنان به طور خصوصی اعتراف کرده‌اند که بدون این قرص‌ها برای حضور در زمین دچار مشکل می‌شوند. اغلب آنها درک درستی از ریسک‌های سلامت ناشی از مصرف این قرص‌ها ندارند.

به نقل از یک پزشک: «این یک بیماری است که دارد بی‌سروصدا در سراسر فوتبال شیوع می‌یابد. هیچ کس حتی برای شروع فرایند مقابله با آن هم تلاش نمی‌کند.» او می‌گوید قرص‌های خواب اگر مورد سوء مصرف قرار بگیرد، می‌تواند به اندازه بعضی از داروهای ممنوعه خطرناک باشد. «و بسیاری [از بازیکن‌ها] هم سوء مصرف دارند.»


ممنون که مطالعه کردین
ادامه در پارت‌های بعدی
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.