پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بهترین هافبک میانی تاریخ کیست؟ (بخش 1)

زمان ارسال : شنبه 5 بهمن 1398
در این انتخاب همچنین فقط بازیکنانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در ترکیب تیم خود به طور متداوم در بین هافبک‌های مرکزی قرار داشتند، بنابراین بازیکنانی مانند زیدان، پلاتینی و زیکو در این انتخاب‌ها مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

10 هافبک میانی تاریخ فوتبال به انتخاب نشریه Goal

10- لوکا مودریچ
مودریچ یک هافبک اهل کرواسی است که پیش از پیوستن به تیم رئال مادرید در سال 2012، حدود 4 سال در تیم تاتنهام توپ می‌زد. بازیگردانی فوق‌العاده او در سالهای گذشته نقش بسیار زیادی در کسب 4 قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا داشت. اوج کار مودریچ اما در تابستان 2018 در روسیه رقم خورد؛ مودریچ بادرخشش بی‌نظیر در جام جهانی 2018 توانست کرواسی را به فینال جام جهانی برساند. که موجب شد عنوان بهترین بازیکن تورنمنت را تصاحب کند و در پایان همان سال نیز به سلطه 10 ساله مسی و کریستیانو رونالدو بر فوتبال جهان پایان داد و به عنوان بهترین بازیکن اروپا و همچنین بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

9- کلارنس سیدورف
سیدورف بازیکنی پر از نبوغ بود و همه فاکتورهای لازم یک هافبک میانی را داشت، طرفداران فوتبال تفکر، قدرت، بازیخوانی و تکنیک را به طور همزمان در بازی او مشاهده می‌کردند که البته این سبک بازی از بازیکنی که در باشگاه آژاکس رشد یافته بود چیز عجیبی نبود. دیدن بازی اومانند یک کلاس خصوصی "آموزش فوتبال زیبا" بود، سیدورف پر از هوش و نبوغ بود و پاس‌های خارق‌العاده در کنار گل‌های از راه دور و ویرانگرش برای همیشه در اذهان باقی خواهد ماند.
او در ترکیب تیم ملی هلند همیشه تاثیرگذار بود و البته تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که موفق شد با سه تیم مختلف(آژاکس، رئال مادرید و آث میلان) لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.


8- پائولو روبرتو فالکائو
تیم آ اس رم در سال 1980 فرصت خرید زیکوی نامدار را از دست داد تا بتواند فالکائو را جذب کند، در آن زمان همه دوستداران فوتبال به این موضوع خندیدند، اما دیری نپایید که خنده‌ها جای خود را به تعجب و تحسین دادند. فالکائو خیلی زود به همه ثابت کرد که چه بازیکن بزرگی است، بدون شک او کامل ترین هافبک جهان در اوایل دهه 80 میلادی بود. فالکائو در زمین بازی مانند یک ژنرال بود و از لحاظ فنی و تاکتیکی بسیار درخشان ظاهر می‍شد، درخشش او در زمان حضورش در تیم آ اس رم موجب شد تا او "هشتمین پادشاه روم" لقب بگیرد. او به همراه آ اس رم در سال 1983 فاتح اسکودتو شد و به همراه تیم ملی برزیل نیز عملکردی عالی در جام جهانی 1982 از خود به جای گذاشت.

7- جیوانی ریورا
ریورا را "پسر طلایی" اصلی فوتبال ایتالیا می‌نامند. ریورا در سن 15 سالگی اولین گل خود در سری آ را برای باشگاه زادگاهش الساندریا به ثبت رساند، درخشش او در سنین نوجوانی باعث شد تا تیم آث میلان خیلی زود این بازیکن را جذب کند؛ ریورا در سن 17 سالگی به آث میلان پیوست و 19 سال در این تیم باقی ماند تا به یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنی این تیم تبدیل شود. ریورا موفق شد به همراه آث میلان سه بار فاتح لیگ سری آ شود و دو بار نیز جام باشگاه‌ها اروپا را بدست آورد. ریورا یک بازیساز باشکوه بود که هوش سرشارش در زمان بازی طرفداران فوتبال را به وجد می‌آورد؛ درخشش بی‌نظیر او در نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا در سال 1969 مقابل آژاکس، یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های فردی یک بازیکن در تمام دوران شناخته می‌شود، او در همین سال موفق به کسب توپ طلا نیز شد.
او در سال 1968 به همراه تیم ملی ایتالیا به مقام قهرمانی اروپا رسید و در سال 1970 به مقم نائب قهرمانی جام جهانی دست یافت.

6- آندرس اینیستا
آندرس اینیستا یکی از بازیکنان بسیار معتبر در تمام دوران فوتبال به شمار می‌رود، کلاس بازی او ویژه و خاص بود، استعدادی عجیب و غریب که همیشه در بزرگترین بازی‌ها برای بارسلونا و اسپانیا نمایش دلپذیری داشت. راکتیچ در مورد اینیستا گفته بود:

اگر اینیستا را دوست ندارید، فوتبال را دوست ندارید.


اینیستا دید وسیعی در زمین فوتبال داشت و کنترل او روی توپ باورنکردنی بود. مهارت اینیستا در دریبل زنی عالی بود، او بازیکنان بزرگ را بدون هیچ زحمتی از پیش رو بر می‌داشت و هیچ‌وقت یک نفر برای بازپس‌گیری توپ از او کافی نبود. اینیستا بارها به همراه بارسلونا موفق به قهرمانی در لالیگا شد و در کسب دو سه‌گانه با ارزش این تیم در سالهای 2009 و 2015 نقش بسیار مهمی داشت. اینیستا به همراه تیم ملی اسپانیا نیز موفق شد تا بهترین نتایج تاریخ این کشور را ثبت کند و به همراه این تیم در سالهای 2008 و 2012 فاتح جام ملت‌های اروپا شود، در جام جهانی 2010 نیز تیم اسپانیا با تک گل او در فینال موفق شد هلند را از سد راه بردارد و به اولین قهرمانی خود در ادوار جام جهانی برسد.


# بدون_توهین

*بخش 2 بزودی منتشر میشود

مرسی رفقا
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.