پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

لالیگا به 48 تیمی شدن جام جهانی رسما اعتراض خواهد کرد

کد خبر : 61247  |  زمان ارسال : سه شنبه 21 دی 1395
جدیدترین تصمیم فیفا به مذاق مدیران فوتبال اسپانیا خوش نیامده است.

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا (لالیگا) تصمیم جدید فیفا مبنی بر 48 تیمی شدن جام جهانی فوتبال از سال 2026 را تصمیمی اشتباه می‌داند و از این رز قصد دارد با جلب حمایت روسای دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی، رسما به این تصمیم اعتراض کند.

 

به گزارش mundodeportivo، فیفا امروز رسما اعلام کرد که طرح افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی مورد پذیرش شورای 37 نفره این نهاد قرار گرفته و بدین ترتیب معتبرترین تورنمنت فوتبالی دنیا، از سال 2026 با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد. ایده‌ای که از مدت‌ها پیش توسط جیانی اینفانتینو،رئيس فیفا مطرح و دنبال می‌شد و در نهایت هم به نتیجه رسید.

 

این تصمیم علاوه بر موافقان بسیاری که در دنیا داشته و دارد، مخالفانی هم دارد که از جمله آن‌ها، اسپانیاست. خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ این کشور یکی از این مخالفان است که به گفته خودش رسما اعتراض خود را به دادگاه عالی بروکسل و وین خواهد فرستاد. او امروز پس از مراسمی در والنسیا درباره این تصمیم گفت:

 

فیفا با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی تصمیمی بسیار بد و اشتباه گرفت. چنین اتفاقی، بیشتر از همه به لیگ‌های بزرگ و معتبر دنیا ضربه می‌زند چون آن‌ها سهم بیشتری در بازیکنان حاضر در جام جهانی دارند. این تصمیم حتی بر حق پخش تلویزیونی رقابت‌ها نیز تاثیری منفی خواهد داشت. ما در اسرع وقت به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد چون مخالف آن هستیم. چرا که به فوتبال ما ضربه می‌زند و فیفا باید بیش از اینها روی آن فکر می‌کرد. 

 

تباس درباره دلیل مخالفت لالیگا با این طرح هم گفت:

 

علاوه بر دلایلی که گفتم، اتفاقی که در حال رخ دادن این است که یک نهاد تصمیمی گرفته که کاملا بر مسائل مالی لیگ‌های بزرگ تاثیرگذار خواهد بود و این چنین تصمیمی نباید بدون مشورت و نشست میان طرفین گرفته می‌شد. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.