پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

همه چیز درباره بایرن مونیخ : بدون بال با کواچ ، بلند پرواز با فلیک !

کد خبر : 101996  |  زمان ارسال : چهارشنبه 22 مرداد 1399
از وضعیت تا آنالیز بایرن مونیخ رقیب بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

اختصاصی بارسا نیوز- دو تیم بارسلونا و بایرن مونیخ روز جمعه 24 مرداد در ورزشگاه دا لوز لیسبون پرتغال به مصاف هم خواهند رفت. هر دو نیم جز مدعیان امسال هستند اما در بنگاه های شرطبندی شانس بایرن مونیخ بالاتر است .

 

وضعیت تیم بایرن مونیخ

بایرن مونیخ در این فصل هم مانند فصول قبلی , قهرمان بوندس لیگا شد اما تفاوت این فصل نتایج ضعیف با کواچ در نیم فصل اول بود و سپس انتصاب هانسی فلیک دستیار کواچ و برگشتن ورق برای بایرن مونیخ . امسال همگان فکر می کردند رقابت قهرمانی با سال های دیگر متفاوت است و تیم هایی مانند لایپزیش و دورتموند از شانس بالایی برخودار هستند اما هانسی فیلیک پاسخ اعتماد مدیران بایرن مونیخ را داد و یک بایرن مدعی و ترسناک ساخت تا خاطرات بد کواچ به طور کل فراموش شود.

 

فلیک بایرن مونیخ

 

هانسی فیلیک با اعتماد دوباره به توماس مولر و ژروم بواتنگ ، آن ها را احیا کرد و همچنین با بازی دادن به آلفونسو دیویس در کنار آلابا نشان داد به خوبی می تواند از مهره های خود استفاده کند . هانسی که زمانی دستیار یواخیم لوو در تیم ملی آلمان نیز بود جاشوا کیمیچ را به خط هافبک تیم خود منتقل کرد و باعث پیشرفت او و توماس مولر و سرژ گنابری شد.

 

بایرن مونیخ در این فصل و تا به این جای کار دو جام را فتح کرده است. تیم فیلیک در بوندس لیگا آلمان در مجموع 34 بازی 82 امتیاز کسب کردند و با فاصله ای 13 امتیازی نسبت به دورتموند قهرمان این فصل بوندس لیگا شدند. در 34 بازی بوندس لیگا بایرن 26 برد ، 4 مساوی و 4 باخت کسب کرده است. تیم کواچ با به ثمر رساندن 100 گل و اختلاف 16 گل با دورتموند بهترین خط حمله بوندس لیگا را دارا است. باواریایی ها با 32 گل خورده و اختلاف 5 گل با لایپزیش ناگلزمن بهترین خط دفاعی بوندس لیگا را نیز دارد. بایرن مونیخ همچنین در جام حذفی با پیروزی قاطع 4-2 برابر بایرلورکوزن ، این جام را نیز فتح کرد تا منتظر سه گانه باشند.

 

آمار بایرن مونیخ در این فصل

تیم بایرن مونیخ در کل این فصل 49 بازی انجام داده است و 147 گل به ثمر رسانده است . این یعنی میانگین 3 گل در هر بازی که یک آمار خارق العاده به حساب می آید. در این 49 بازی بایرنی ها 40 برد ، 4 تساوی و 5 باخت کسب کرده اند. بایرن در این 49 بازی ، 41 گل نیز دریافت کرده است . با این که خط دفاعی مونیخی ها در این فصل عملکرد خوبی با توجه به ورود پاوارد و دیویس و احیای بواتنگ داشتند اما از خط حمله این تیم ضعیف تر است.

 

میانگین مالکیت توپ شاگردان فلیک 61.5 % می باشد که نشان دهنده مالکیت بالا و میل به مالکیت بالا می باشد. میانگین موفقیت پاس بایرنی ها 87.2 % است و گویای آن است که آن ها در پاسکاری بسیار با دقت عمل می کنند.

 

در بخش هجومی بایرن در هر بازی به طور میانگین 19 شوت دارد که 7.9 آن در چارچوب دروازه است و این آمار از رقیب پیشین بارسلونا یعنی ناپولی بسیار بالاتر است. باواریایی ها در هر بازی 13.7 دریبل دارند که نشان از بازیکنان دریبل زن این تیم مانند آلفونسو دیویس ، سرژ گنابری و ... دارد.

 

در بخش دفاعی بازیکنان بایرن در هر بازی به طور میانگین 15.1 تکل می زنند و 10 توپگیری دارند که آمار خوبی به حساب می آید. بایرنی ها در هر بازی میانگین 14.6 دوئل های هوایی را برنده هستند که این موضوع ناشی از قد بلند بازیکنان این تیم دارد و نشان می دهد بایرنی ها علاوه بر زمین در آسمان نیز موفق هستند.

 

آن ها در هر بازی 9.6 خطا مرتکب می شوند و در کل بازی های رسمی این تیم (51 بازی ) مونیخی ها 64 کارت زرد و 3 کارت قرمز دریافت کردند و تمامی کارت قرمز های این تیم مربوط به بوندس لیگا آلمان می باشد.

 

      آنالیز بایرن مونیخ      


مقدمه

با نگاهی به قالب جدید و موقت لیگ قهرمانان اروپا ، برای بعضی تیم های درجه دوم وجود همچین قالبی ضرر محسوب می شود زیرا آن ها چشم به دو بازی و به خصوص بازی خانگی دارند. با این حال صرف نظر از پیشبینی بازی ها یکی از باشگاه های قدرتمند و آماده برای همچین فرمتی بایرن مونیخ است. آلمانی ها هر فصل مجهز می شوند و این به عمق باشگاه بر می گردد و مدیرانی که هر فصل به تیم آماده بودن و مجهز بودن را هدیه می کنند.

 

هانس رومیگنه به کسب هشتمین قهرمانی متوالی در بوندس لیگا توسط بایرن افتخار می کند. پس از اخراج کوواچ در اواسط فصل انتظارات از فلیک بسیار بالا بود. اما سرمربی 55 ساله کاری بیش از آن انتظارات صورت داده است. هانسی فورا شیوه بازی قطعی ، تفکر هجومی و فلسفه ای مسلط ایجاد کرده است. ما فقط درباره کامبک هانسی صحبت نمی کنیم و از چگونگی آن هم صحبت خواهیم کرد که همین موضوع مهم است. بعد از شکست 5-1 بایرن از فرانکفورت که آخرین میخ بر تابوت کوواچ بود ، یک مسئولیت بزرگ نصیب هانسی فلیک شد که دستیار کوواچ بود. بازیکنان تیم در بهترین اوضاع از نظر انگیزه و آمادگی برای تغییر اوضاع نبودند. آن ها در زمان تصاحب فلیک تیم چهارم جدول بودند و این شروع ناامید کننده بایرن مونیخ در فصل 2019/2020 بود.

 

دوراندیشی هیئت مدیره و تحرک فوری آن ها باعث شد بایرن نشان برنده بودن خود را حفظ کند. بازیکنان به توانایی های فلیک احترام گذاشتند زیرا او را به عنوان دستیار کواچ می شناختند.

 

فلیک چگونه بایرن را قهرمان بوندسلیگا کرد ؟

او در 24 بازی جایگاه بایرن را نجات داد. روند پیشرقت آن ها در جدول کند اما مطمئن بود. آن ها زیر نظر هانسی فلیک در 24 بازی ، 21 برد ، 2 باخت و 1 تساوی کسب کردند که نشان دهنده تاثیر فزاینده فلیک روی مونیخی ها است. با کسب 64 امتیاز از 72 امتیاز ممکن دیگر هیچ شکی برای یک قرارداد بلند مدت برای فلیک وجود نداشت. بازیکنانی مانند توماس مولر و رابرت لواندوفسکی در سیستم فلیک شکوفا شدند ، علاوه بر این کل تیم با اعتماد به نفس تازه شروع به کار کردند. همچنین فلیک با قهرمان کردن باواریایی ها در جام حذفی دو گانه را تکمیل کرد.

 

بایرن برای سه گانه بسیار خوب تلاش می کند. فرم چند بازیکن کلیدی این تیم تحسین برانگیز است . تک بازی شدن رقابت ها هم توجه آن ها را جلب می کند.در گذشته مونیخی ها به دلیل ناتوانی در کسب نتایج مطلوب در هر دو بازی رفت و برگشت از دور رقابت ها کنار می رفتند. با وجود خوب بازی کردن بایرن مونیخ در تنگناها نیز با تمرکز بوده است. اما اکنون قالب جدید می تواند به سود بایرن هم باشد و دیگر نیاز به بازی در خانه حریف و خستگی سفر و ... وجود ندارد. آن ها در مجموع دو بازی با نتیجه قاطع 7-1 (بازی رفت: 3-0) و (بازی برگشت : 4-1 ) شاگردان لمپارد را در هم کوبیدند و پا به این مرحله گذاشتند.

 

تاکتیک

هانسی فلیک دست به فرم بازی بایرن مونیخ نزد و آن ها همچنان با سیستم 1-3-2-4 ادامه می دهند. تغییری که فلیک انجام داد در جنیه پرسینگ بود. در سیستم کواچ پرس رو به جلوی این تیم محدود شده بود.(مهاجمان به خوبی پرس نمیکردند). آن ها اجازه نمی دهند حریفشان مدت زمان زیادی توپ را دراختیار داشته باشد. با این وجود هانسی فهمید بازیکنان در دوران کواچ عقب نشینی می کنند و به آن ها اجازه پرس کامل از جلو را داد.

 

احیای مولر

به نظر می رسید دوره توماس مولر به عنوان یک باوریایی زیر نظر کواچ به پایان رسیده بود. او به خوبی با سیستم کواچ کنار نمی آمد ، به همین خاطر از فرم خارج شد. بازی های او به قدری بد بود که هواداران نیز به تصمیم کواچ ایمان آورده بودند. اما فلیک اعتماد به نفس را به او بازگرداند و از او به عنوان یک بهره بردار از فضا در پشت لواندوفسکی استفاده کرد. همین موضوع باعث می شود فرصت های گلزنی بیشتری برای لواندوفسکی ایجاد شود.

 

خط میانی بایرن مونیخ بر دو محور استوار است. ترکیبی از جنگندگی گورتزکا و زیبایی گرایی جاشوا کیمیچ. لئون گورتزکا از تجمع بازیکنان در خط میانی و تسلط بازیکنان بر خط میانی جلوگیری می کند و یک بازیکن مهم فیزیکی در قلب خط میانی بایرن است. در سمت دیگر کیمیچ در حال لذت بردن از نقش خود در خط هافبک است. توانایی او در کنترل بازی و پخش کردن توپ مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

 

به هیچ عنوان نمی شود تحولی که هانسی در خط دفاعی به وجود آورده است را نادیده گرفت. معرفی آلفونسو دیویس سریع و دریبل زن باعث انتقال داوید آلبا به پست دفاع وسط شد. با وجود عملکرد عالی آلفونسو دیویس و قاپیدن این پست از داوید آلبا راهی برای بازگشت آلبا به پست سابق خود وجود ندارد. البته هر دوی آن ها با مسئولیت های جدید سازگار شده اند. آلفونسو دیویس جز استعدادهای مورد بحث در سراسر دنیا قرار دارد. او در بازی برابر چلسی در استمفورد بریج به همگان شناسانده شد.

 

بایرن با یک پرس شدید از بالا توپ را به دست می آورد و سپس با سرعت حیرت انگیز سمت چپ جایی که کومان و دیویس حضور دارند توپ را به لواندوفسکی می رسانند.معمولا ریتم بازی در دست باواریایی ها است. وقتی تیم تحت تاثیر پرس سنگین بایرنی ها خفه بشود دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید مخصوصا از زمانی که مسابقات دوباره از سر گرفته شده است. بایرن در تمام بخش ها باثبات بوده است. اگر پیگیر باشید بایرن از 9 فوریه تا الان شکست نخورده است و 18 پیروزی به دست آورده است.

 

       شانس بایرن برای قهرمانی ؟     


پس از بازگشت رقابت های لیگ قهرمانان بایرن به همراه منچسترسیتی از مدعیان اصلی این جام هستند. آن ها با اقتدار و کنترل کامل بر بازی ها پیروز می شوند و این یک نکته کلیدی است. آن ها فقط یک مصدوم به نام بنجامین پاوارد دارند که از مصدومیت از ناحیه مچ پا رنج می برد. جاشوا کیمیچ با بازگشت به دفاع راست کاملا می تواند جای پاوارد را پر کند. البته فلیک می تواند از آلوارو اوردیوزولا نیز استفاده کند که از رئال مادرید به صورت قرضی گرفته شده است. از آن سمت تیاگو آلکانترا که سابقه بازی برای آبی اناری ها را دارا است می تواند به هافبک در کنار گورتزکا منتقل شود.

 

آن ها تشنه هستند که جامی را که از فصل 2012/2013 نگرفتند را دوباره بگیرند. شاید مسیر آن ها برای این اتفاق بسیار دشوار باشد اما آن ها می خواهند دوباره در مسیر یوپ هاینکس سه گانه تاریخی اش قرار بگیرند اما برای این افتخار باید از سدی به نام بارسلونا بگذرند.

 

     آنالیز ترکیب اصلی بایرن مونیخ    


دروازه بان : بی شک انتخاب اول هانسی فلیک برای این بازی مانوئل نویر 34 ساله است. سنگربان آلمانی در 48 بازی رسمی این فصل 47 گل دریافت کرده است. این یعنی 0.97 گل دریافتی در هر بازی. او در کل این مدت 20 کلین شیت داشته است. او این فصل یا کیفیت خود و با تکیه بر مدافعان خوب کمترین گل خورده را در بوندس لیگا داشته است و هنوز از مهمترین بازیکنان تیم محسوب می شود. لازم به ذکر است نویر به همراه جاشوا کیمیچ امسال با 48 بازی بیشترین بازی را برای مونیخی ها انجام داده اند.

 

خط دفاع: به جز بنجامین پاوارد که مصدوم است بایرن 4 دفاع دارد. آن ها می توانند از آلابا ، بواتنگ ، دیویس و کیمیچ استفاده کنند. آن ها در بازی قبلی از پاوارد استفاده کردند. آمار خط دفاعی بایرن را با هم بررسی خواهیم کرد.

نام بازیکنپاس صحیحمیانگین تکلمیانگین توپگیریپیروزی در دوئل هواییمیانگین بلاک
دیویس872.51.11.10.2
بواتنگ89.40.81.31.70.4
آلابا90.810.90.80.4
کیمیچ89.91.50.90.80.2

 

خط میانی : در این بخش حضور گورتزکا قطعی و حضور تیاگو آلکانترا احتمالی است. شاید فلیک بخواهد خط دفاعی تیمش را دست کاری کند و به خط میانی دست نزند.

نام بازیکنپاس صحیحپاس کلیدیمیانگین شوتمیانگین دریبلمیانگین توپگیری
گورتزکا86.70.81.711
تیاگو90.510.72.5

2

 

خط حمله : مهمترین بازیکنان بایرن برای گلزنی و خلق موقعیت در جدول پایین هستند بهتر از نگاهی به آنان و عملکردشان بیندازیم.

نام بازیکنپاس صحیحمیانگین شوتمیانگین پاس کلیدیمیانگین دریبل
گنابری82.93.11.71.7
مولر782.61.80.6
کینگزلی83.51.71.42.5
لواندوفسکی744.71.41.8

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.