پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پاسخ یک وکیل به این سوال : آیا انتقال رایگان مسی امکان پذیر است ؟

کد خبر : 102605  |  زمان ارسال : پنجشنبه 6 شهریور 1399
جان مرزادا یک وکیل دادگستری اقدام به بررسی پرونده مسی کرد

اختصاصی بارسا نیوز - آیا ممکن است مسی با 0 یورو از بارسلونا برود ؟ این سوالی است که پس از درخواست خروج مسی برای بسیاری از هواداران مطرح شده است .

 

یک پیش زمینه کلی ( اگر ماجرا را میدانید از این بخش عبور کنید ) :


مسی میخواهد قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کند ( یعنی با 0 یورو برود ) و او واقعا چنین فرصتی داشت . اما مساله این است که گزینه موجود در قرارداد او تا 10 ژوئن معتبر بود ( برخی منابع هم گفته اند تا 31 مه ) . اما مسی در تاریخ 20 آگوست از طریق بوروفاکس ( یک نوع پست ) به باشگاه درباره فعال کردن بند فسخ رایگان اطلاع داد . وکلای مسی میگویند با توجه به شیوع ویروس کرونا که باعث شد تاریخ پایان فصل تغییر کند آنها هنوز فرصت استفاده از بند خاص خروج رایگان را دارند . اما باشگاه بارسلونا میگوید این فرصت تمام شده و مشتریان مسی باید بند خروج 700 میلیونی را پرداخت کنند .

 

چه کسی در دادگاه برنده میشود ؟ مسی یا باشگاه ؟


این یک سوال حقوقی پیچیده است و کسی جواب دقیقی برای آن ندارد . با این حال این سوال را یک وکیل دادگسری انگلیسی به نام جان مرزادا پاسخ داد . او برای تلگراف اقدام به تجزیه و تحلیل پرونده مسی کرد .

 

در حقوق انگلیسی ( که همان اصول در اسپانیا نیز وجود دارد ) تاریخ های هر قراردادی مهم هستند . ممکن است یک نقطه زمانی خاص باشد یا یک تاریخ دقیق تقویمی . مسی میخواهد از تاریخ رویدادی یعنی پایان فصل برای توجیه درخواست خود استفاده کند که به خاطر کرونا تغییر کرده است .

 

در این رابطه فیفا هم قوانین خودش را دارد . از آنجایی که معمولا قرارداد اکثر بازیکنان تا 30 ژوئن تمام میشود , مسئولان فیفا توصیه کردند که امکان تمدید قرارداد به صورت خودکار تا پایان هر فصل وجود داشته باشد . وکلای مسی به این مورد نیز اشاره کرده اند .

 

اما یک تفاوت کوچک وجود دارد - در برخی قراردادها , بندهای خروج بازیکنان با پایان فصل گره خورده است و این برای باشگاه ها دردسر ساز میشود .

 

ولی مشکل مسی این است که در قرارداد او به پایان فصل اشاره نشده است بلکه تاریخ دقیقی ذکر شده است .

 

نتیجه گیری :


با توجه به اطلاعاتی که داریم , شکست بارسلونا در دادگاه کار آسانی نیست . باید دید وکلای مسی چه برنامه ای برای اقدامات خود دارند .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.