پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز کامل بازی الچه 0-2 بارسلونا ؛ پیروزی با درخشش جوانان !

کد خبر : 107752  |  زمان ارسال : سه شنبه 7 بهمن 1399
هر آنچه باید راجع به آنالیز بازی بارسلونا و الچه بدانیم.

اختصاصی بارسا نیوز - پیش از ورود به این مسابقه آبی اناری ها با 1 باخت و 2 تساوی از 12 بازی گذشته خود ، عملکرد نسبتا خوبی از نظر آماری داشتند. تیم الچه اما در 10 بازی گذشته خود تنها 2 پیروزی کسب کرده بود ، اما علیرغم این موارد کاتالان ها به پیروزی 2-0 رسیدند.

 

 

 سیستم تیم بارسلونا 


بارسلونای رونالد کومان همانطور که انتظار می رفت با سیستم 3-3-4 به مصاف تیم الچه رفت. برنامه بازی بارسلونا مانند همیشه بود. حفظ مالکیت ، حملات مداوم و انجام بازی ای که که تاکید زیادی بر پاسکاری دارد. 

 

همینطور تیم بارسلونا سعی در از کار انداختن بازیکن های حریف بود که در این قسمت جوردی آلبا و اسکار مینگوئزا نقش های کلیدی را برعهده داشتند.

 

به دلیل اینکه خط دفاع بارسلونا بسیار بالا بازی می کرد ، سرخیو بوسکتس نقش بیشتری در حملات تیم بارسلونا داشت. وینگرها کاملا در کناره ها قرار می گرفتند و وظیفه عرض دادن به بازی را داشتند.

 

بیشتر بخوانید : نتایج کامل بارسلونا در فصل 2020/21

 

گریزمان فرانسوی هم در وسط زمین بازی می کرد و گاهی به کناره ها متمایل می شد. گریزمان گاهی برای کارهای ترکیبی و پیوند دادن بازیکنان و استفاده سایر بازیکنان از فضا کمی عقب تر می آمد.

 

در هنگام بازی سرخیو بوسکتس برای توپگیری اغلب عقب می آمد. با توجه به سیستم و سبک بازی تیم الچه بازی متمرکز یک مشکل بود.به همین دلیل توپ معمولا به وینگرها و بهتر است بگوییم معمولا به عثمان دمبله می رسید. گزینه جایگزین باز شدن هافبک های تیم بارسلونا بود. در واقع باز شدن هافبک ها و انجام حرکات ترکیبی آن ها با وینگر ها در برابر تیم هایی انجام می شود که یارگیری سنگینی انجام می دهند.

 

 

در اینجا ما نمونه ای از این اتفاق داریم. توپ در اختیار ساموئل اومتیتی است و هافبک الچه برای عدم پیش روی ساموئل اومتیتی با توپ به سمت اومتیتی حرکت می کند تا عرصه را بر او تنگ کند.

 

از طرف دیگر یک هافبک دیگر در دایره وسط زمین به سمت پدری حرکت می کند تا یارگیری جوان اسپانیایی را انجام دهد. همین موضوع باعث می شود فضایی بین خطوط دفاعی تیم الچه شکل بگیرد و یک موقعیت کوچک ایجاد کند.

 

 

هیت مپ بازیکنان بارسلونا کار زیاد خط هافبک بارسلونا و نقش بسیار زیاد آن ها در پیروزی بارسلونا را نشان می دهد. این موضوع برای مدافعان کناری بارسلونا هم صدق می کند و البته بالا بازی کردن آرائوخو و اومتیتی را نیز اثبات می کند.

 

 

 سیستم تیم الچه 


شاگردان خورخه آلمیرون در تیم الچه با سیستم 1-5-4 در مقابل تیم بارسلونا ایستادند. هدف اصلی تیم الچه دفاع با یک سازمان یابی مناسب و جلوگیری از فضاسازی بارسلونا به صورت مناسب بود.

 

در حمله شاگردان آلمیرون تلاش داشتند تا در ضدحملات از اشتباهات بازیکنان بارسلونا استفاده کنند و با توپ های هوایی یا ترکیبات سریع به سمت دروازه بارسلونا هجوم بیاورند. البته باید گفت دفاع 4 نفره تیم الچه هسته اصلی این تیم بود.

 

همانطور که در تصویر زیر می بینید سیستم 1-5-4 تیم الچه کاملا مشخص است. لوکاس بوی که مهاجم تیم الچه بود ، بسته به این که توپ در دست کدام مدافع بارسلونا است تلاش داشت تا به مدافعان بارسلونا فشار بیاورد. با این حال چون آبی اناری ها در این زمینه برتری عددی داشتند ، مشکل چندانی در زمینه انتقال توپ به خط هافبک وجود نداشت.

 

 

یکی دیگر از جنبه های تیم الچه که می توانید در تصویر بالا ببینید ، ساختار خط هافبک این تیم است. ویکتور رودریگز و ایوان مارکونه در این تصویر سرخیو بوسکتس و فرنکی دی یونگ را شدیدا یارگیری کردند.

 

در واقع خط هافبک تیم الچه 5 نفره بود و 3 بازیکن از 5 بازیگن در این خط هافبک نقش بسیار مهمی داشتند. آن ها باید مدام بازیکنانی که یارگیری می کردند را تغییر می دادند و باید اطمینان حاصل می کردند که بارسلونا در مرکز زمین فضایی ندارد. انجام این وظایف با دوندگی زیاد خط هافبک تیم الچه همراه بود.

 

هنگام بازیسازی تیم الچه از عقب ، همیشه یک مدافع نزدیک دروازه بان بازی می کرد. همانطور که تصویر زیر به ما نشان می دهد مدافعان میانی نزدیک دروازه بان بازی می کنند و فولبک های تیم الچه پیش روی می کنند و تا میانه زمین خودی جلو می روند. در این مرحله خط هافبک الچه شکافته می شود.

 

مارکونه به خط دفاع باز می گردد و از سمت دیگر دو هافبک کناری تیم الچه یعنی املیانو ریگونی و جوزان تا نزدیک فولبک های تیم بارسلونا برای استفاده از توپ های بلند پیش روی می کنند. دو بازیکن دیگر خط هافبک تیم الچه رائول گوتی و ویکتور رودریگز هستند.

 

 

شاگردان آلمیرون از نظر تئوری باید روی پیشرفت توپ بهتر کار می کردند. هنگامی که توپ در کناره ها به فولبک ها می رسید، آن ها با هافبک های کناری و البته هافبک های میانی مثلث تشکیل می دادند. در واقع هوشیاری بازیکنان بارسلونا در پرسینگ و عدم کیفیت فنی تیم الچه در اجرای نقشه ها باعث می شد این نقشه ها به هدر برود.

 

 

 فاکتور های تعیین کننده 


وقتی توپ در دست تیم الچه بود ، بارسلونا فورا دست به پرس می زد. به همین دلیل بیشتر مواقع تیم الچه توپ را در میانه زمین بارسلونا از دست می داد و تعداد زیادی از بازیکنان تیم الچه در زمین بارسلونا بودند و جلو آمده بودند. به همین دلیل بارسلونا فضای زیادی برای پیشروی داشت.

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، بارسلونا در نیمه زمین خود صاحب مالکیت توپ شده است. در همین زمان الچه 5 بازیکن در نیمه زمین بارسلونا دارد و آبی اناری ها 5 بازیکن آمده حمله دارند که بوسکتس هم جز آن ها است.

 

مشکل اصلی تیم الچه این بود که مدافعان کناری این تیم نمی توانستند به موقع به عقب بازگردند. همانطور که در تصویر می بینید عثمان دمبله کاملا آزاد است و می تواند پشت مدافعان حریف حرکت کند.

 

درباره خط دفاعی تیم الچه می توان گفت ، اگرچه در بازی بدون توپ سازمان دهی شده بود ، اما در هنگام ضدحملات تیم بارسلونا کاملا آشفته و بدون نظم بود. همین موضوع باعث شد که بلوگرانا موقعیت های زیادی را هنگام ضدحمله به دست آورند.

 

با این حال ترکیبی از خطاهای بازیکنان بارسلونا در ارسلا پاس آخر و البته پرسینگ سنگین تیم الچه باعث شد که یک پیروزی پرگل برای کاتالان ها رقم نخورد. 

 

 

در تصویر زیر جنبه دیگر از بازی تیم الچه را با هم بررسی می کنیم. تیم الچه تلاش می کند تا بارسلونا را وادار به حمله از سمت جناحین کند و اجازه حرکت از مرکز را به آن ها نمی دهد تا تهدید بارسلونا را به این وسیله خنثی کند.

 

در واقع مجبور کردن یک تیم برای استفاده از جناحین برای هجوم آوردن می تواند یک راه خوب برای مقابله با آن تیم باشد ، اما الچه همانطور که روی هر 2 گل نشان داد نتوانست از خود مقاومت کافی نشان دهد.

 

 

 آمار بازی 


 

توجه : رنگ قرمز آمار تیم بارسلونا و رنگ سبز آمار تیم الچه می باشد.

 

  فول مچ بازی با الچه  دانلود 


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.