پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه : قرارداد لالیگا و CVC چیست و چرا بارسلونا با آن مخالفت کرد ؟

کد خبر : 113568  |  زمان ارسال : جمعه 22 مرداد 1400
آخرین جزئیات قرارداد

اختصاصی بارسا نیوز - امروز 12 آگوست در نهایت رئیس لالیگا قرارداد جنجالی با CVC را پس از رای گیری از 42 باشگاه تایید کرد . این شرکت خصوصی قرار است چندین میلیارد یورو روی لالیگا و لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا سرمایه گذاری کند .

 

با این حال تنها 38 باشگاه از 42 باشگاه با این طرح موافق بودند . بارسلونا , رئال مادرید , اتلتیک بیلبائو از لالیگا و رئال اویدو از لیگ دوم با آن مخالفت کردند .

 

قرارداد CVC از همان ابتدا با مخالفت شدید بارسلونا و رئال مادرید مواجه شد . هدف پرداخت 2.7 میلیارد یورو به باشگاه های لالیگا و لیگ دسته دوم بود که این مبلغ پس از خروج دو باشگاه بزرگ کاهش یافت .

 

خاویر تباس رئیس لالیگا کاهش مبلغ قرارداد از 2.7 میلیارد یورو به 2.1 تا 2.2 میلیارد یورو با خروج دو غول فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید را تایید کرده است .

 

اتمام این قرارداد به معنای ورود اولین سهام خصوصی به یک لیگ بزرگ فوتبال اروپا است . تلاش های دیگری از سوی سرمایه گذاران برای ورود به سری آ ایتالیا و بوندسلیگا آلمان با مخالفت باشگاه ها به شکست انجامیده است .

 

تباس میگوید " CVC به هیچ وجه برای نجات ما به اینجا نیامده است " و افزود که 30 درصد بودجه اختصاص یافته میتواند خرج نقل و انتقالات یا بدهی ها شود و بقیه مبلغ باید در ورزشگاه ها و زیرساخت ها هزینه شود .

 

تباس که قبلا مدعی بود این قرارداد تاثیری بسیار بلند مدت ندارد امروز تایید کرد که به موجب این قرارداد 11 درصد از درآمد حق پخش تلویزیونی لالیگا و لیگ دسته دوم طی 50 سال به CVC تعلق میگیرد . البته تباس گفت با خروج این 4 باشگاه سهم CVC احتمالا به 8 الی 9 درصد کاهش خواهد یافت .

 

نکته عجیب این است که شرکت های سهام خصوصی معمولا برای سرمایه گذاری روی مدت 10 سال ( کمی کمتر یا بیشتر ) برنامه ریزی میکنند اما این قرارداد 50 ساله است .

 

با این حال بر اساس یک تغییر لحظه آخری این اجازه به باشگاه ها داده شد که از پرداخت درآمدهای اضافه ای که نتیجه سرمایه گذاری در زیرساخت ها با پول CVC بوده خودداری کنند یا به اصلاح آن پول را به جیب بزنند .

 

همچنین این قرارداد شامل بندی است که اگر باشگاه هایی برای جدایی از لیگ تلاش کنند ارزش گذاری مجدد در مبالغ CVC صورت میگیرد . مثلا بارسلونا و رئال مادرید بخشی از برنامه ای برای سوپرلیگ بودند که به شکست انجامید . حداقل فعلا !

 

تباس این قرارداد را موجب تقویت لالیگا و تقویت باشگاه ها دانست و آن را درآمدی برای کمک به زیرساخت ها و پروژه های نوسازی باشگاه ها معرفی کرد .

 

در همین حال خوان لاپورتا رئیس بارسلونا طی هفته گذشته از این قرارداد انتقاد کرد و گفت حاضر نیست " حقوق پخش تلویزیونی باشگاه بارسلونا را برای 50 سال رهن دهد " . البته لاپورتا میتوانست با کمک این مبلغ مانع خروج مسی شود اما در هر صورت رئیس بارسلونا نخواست آینده باشگاه را برای مدت طولانی به خطر بیاندازد .

 

فلورینتیو پرز رئیس رئال مادرید نیز بر سر این قرارداد با تباس چندین بار درگیر شده است زیرا معتقد است قراردادی بسیار کم ارزش برای فوتبال اسپانیا است و آینده را " رهن " میدهد .

 

با توجه به خروج 4 باشگاه از قرارداد , هیچ درآمدی به آنها تعلق نمیگیرد و سهمی از بودجه CVC نخواهند داشت .

 

تباس همچنین گفت که لالیگا برخلاف سال های قبل دچار تغییرات شده و با وجود مخالفت رئال مادرید و بارسلونا در مواردی مانند حقوق پخش تلویزیونی رشد کرده است و مدعی شد که این 2 باشگاه نمیخواهند لالیگا به این پیشرفت ادامه دهند و بدنبال راه اندازی سوپرلیگ هستند .

 

او گفت :

رئال مادرید و بارسلونا سعی میکنند همه کاری برای مسدود کردن انجام دهند اما ما به رشد خودمان ادامه میدهیم حتی اگر تمام باشگاه ها با این قرارداد موافق نباشند . آنها پول بیشتری میخواهند .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.