پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: داستانی پنهان شده از تاسیس باشگاه بارسلونا!

کد خبر : 54250  |  زمان ارسال : پنجشنبه 31 تیر 1395

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش مارکا، روزنامه نگاری مادریدی نقشی کلیدی را در شکل گیری باشگاه بارسلونا به عنوان یکی از بزرگ ترین باشگاه های فوتبال جهان داشته است.

 

طبق گزارش، داستانی ناشناخته از ریشه های تاسیس باشگاه بارسلونا کشف شده است که از تلاش روزنامه نگاری به نام نارسیسو ماسفرر در زمینه سازی جهت تشکیل باشگاه های فوتبال در کاتالونیا و به ویژه بارسلونا حکایت دارد.

 

این روزنامه نگار که متولد سال 1867 در شهر مادرید است، در سال 1985 به بارسلونا سفر کرد و در ادامه به تاسیس باشگاه ها در این ایالت پرداخت و مدیریت تعدادی از پروژه های ورزشی در کاتالونیا را به ویژه باشگاه بارسلونا را پذیرفت تا یکی از پیشگامان رشد و توسعه ورزش همگانی در کاتالونیا باشد.

 

او در نقل مکان خود به بارسلونا، با ایده ایجاد باشگاه های ورزشی تاثیر زیادی در شناخته شدن ورزش و رشد آن در کاتالونیا داشت تا اینکه به دلیل مبتلا شدن به بیماری سل از فعالیت های خود بازماند. ایده او این بود که مردم را از طریق ورزش های مختلف با یکدیگر متحد نماید که هم اکنون نیز باشگاه بارسلونا در رشته های مختلفی نظیر بسکتبال فعالیت دارد.

 

بنیانگذار باشگاه بارسلونا رسما خوان گمپر است که این تاجر سوئیسی پس از سفر به بارسلونا برای کارهای تجاری، باشگاه بارسلونا را در سال 1899 تاسیس نمود اما نارسیسو نیز نقشی کلیدی در کمک به تحکیم و پایه گذاری آن ایفا نمود. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.