پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه: بررسی بهترین مربیان تاریخ بارسلونا؛ گواردیولا در رتبه اول و والورده در رتبه پنجم !

کد خبر : 100330  |  زمان ارسال : سه شنبه 13 خرداد 1399
پرافتخار ترین سرمربی های تاریخ بارسلونا چه کسانی هستند؟

اختصاصی بارسانیوز- در این پست سعی داریم تا بهترین سرمربی های تاریخ باشگاه بارسلونا را بررسی کنیم.

 

یوهان کرویف:

 از سال 1988 با انتصاب یوهان کرایوف افسانه ای به عنوان سرمربی باشگاه، بارسلونا یکبار دیگر به موفقیت های بزرگ ورزشی همراه با ارائه فوتبالی زیبا دست یافت. وی خالق سبک تی تاکا بود. کرویف همچنین توانست با اصلاح اندیشه رینوس میشل، توتال فوتبال را در بارسلونا اجرا کند.

 

تیم یوهان کرویف با بازیکنان بزرگی نظیر روماریو، رونالد کومان، لادروپ، زوبی زارتا و... توانست بازی های زیبایی را به نمایش گذاشته و دوران پرافتخاری را در بارسلونا برجای بگذارد.یوهان کرویف در زمان سرمربیگری خود در بارسلونا 11 جام کسب کرد و توانست همراه بارسلونا 4 قهرمانی لالیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

 

بابی رابسون:

بابی رابسون تنها یک فصل هدایت بارسلونا را برعهده داشت و در این مدت توانست یک جام برندگان اروپا، یک کوپا دل ری و یک سوپرکاپ اسپانیا را به دست بیاورد. لازم به ذکر است که رونالدوی اورجینال هم در زمان بابی رابسون در بارسلونا بازی میکرد.

لوئیس فن خال:

او در اولین فصل هدایت بارسلونا یعنی 1997/98 به سه عنوان قهرمانی دست یافت که لالیگا، سوپرجام اروپا و کوپا دل ری بودند به صورتی که اولین دبل بارسلونا در اسپانیا پس از 39 سال رقم خورد. او رد دومین فصل خود نیز لیگ را فتح کرد تا اینکه با نایب قهرمانی در فصل شوم و حذف از لیگ قهرمانان و کوپا دل ری بدون هیچ جامی در فصل سوم بارسلونا را ترک کرد.

 

فرانک رایکارد:

بارسلونا در زمان رایکارد بار دیگر به کمک یک هلندی دیگر یعنی رایکارد توانست اندیشه های یوهان کرویف را در تیم اجرا کند. رایکارد از دو هافبک بازی ساز یعنی اینیستا و ژاوی به طور همزمان در تیم استفاده میکرد. همچنین مسی اولین بازی خود را زیرنظر رایکارد برای تیم انجام داد.

 

رایکارد در دوران حضور خود در بارسلونا توانست دو لالیگا، دو سوپرکاپ اسپانیا و یک لیگ قهرمانان اروپا را با بلوگرانا کسب کند. 

 

17 می 2006، بارسلونا برای دومین مرتبه خود را به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا پس از گذشت 14 سال معرفی کرد که با برتری 2-1 مقابل آرسنال در پاریس کسب شد. بارسلونا در شب بارانی پاریس توانست تا با گل های ساموئل اتوئو و بلتی با ارائه یک بازی جسورانه تحسین سرتاسر جهان را برانگیزد.

 

پپ گواردیولا:

گواردیولا در سال 2007 هدایت تیم بربرعهده داشت که با این تیم توانست به دست بالاتر صعود کند. فصل بعد اما مرد کاتالونیایی جایگزین رایکارد در تیم اصلی شد. پپ در فصل اول خود در بارسلونا رکوردهای زیادی را شکست.

 

وی در فصل اول خود در بارسلونا، اولین سه گانه باشگاه را برای بارسلونا کسب کرد و بارسلونا را به تنها تیم تاریخ تبدیل کرد که موفق به کسب شش گانه میشود. وی همچنین در این زمان سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه را به بارسلونا آورد و در دوران او بازیکنانی چون دکو و رونالدینیو بارسلونا را ترک کردند.

 

پپ در مجموع توانست در بارسلونا 14 جام به دست بیاورد. 3 لالیگا، 2 کوپا دل ری، 3 سوپرکاپ اسپانیا، 2 لیگ قهرمانان اروپا، 2 سوپرکاپ اروپا و 2 جام باشگاه های جهان را کسب کرد.

 

لوئیز انریکه:

پس از تاتا مارتینو، انریکه جایگزین وی در بارسلونا شد و در اولین فصل خود موفق به کسب سه گانه شد. در دوران حضور وی بود که بازگشت تاریخی بارسلونا برابر پاریسن ژرمن اتفاق افتاد و مثلث مسی، نیمار و سوارز حریفان را درهم میکوبیدند.

 

انریکه در مجموع 2 لالیگا، 3 کوپا دل ری، یک سوپرکاپ اسپانیا، یک لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرکاپ اروپا و یک جام باشگاه های جهان را با بارسلونا کسب کرد.

 

ارنستو والورده:

ورود ارنستو والورده به بارسلونا توام با خروج نیمار جونیور بود. والورده در اول فصل حضور خود در بارسلونا توانست دبل کند ولی در لیگ قهرمانان اروپا با اتفاقی عجیب مقابل رم شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

در فصل دوم بارسلونا توانست سوپرکاپ اسپانیا و لالیگا را کسب کند ولی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با کامبک عجیب مقابل لیورپول از دور رقابت ها کنار رفت. آنها همچنین در فینال کوپا دل ری مقابل والنسیا شکست خوردند و فصل خوبی را سپری نکردند.

 

در فصل سوم هم بارسلونا در فرمت جدید سوپرکاپ مقابل اتلتیکومادرید در نیمه نهایی شکست خورد. بعد از آن جوزپ ماریا بارتومئو با کمک هیئت مدیره تصمیم گرفت که ارنستو والورده را از کار برکنار کند و کیکه ستین را جایگزین وی در بارسلونا بکند.

 


نظرشما چیست، بهترین سرمربی تاریخ بارسلونا از نظر شما چه کسی است؟

 

گفتنی است که ادیت عکس ها توسط کاربر سایت بارسا نیوز " مسی احمدی " انجام شده است

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.