پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز تصویری؛ چگونگی مهار بارسلونا و مسی توسط اتلتیکو مادرید !

کد خبر : 71519  |  زمان ارسال : دوشنبه 24 مهر 1396
ماموریت مهار

اختصاصی بارسانیوز – شاگردان ارنستو والورده در واندا متروپولیتانو پس از یک نیمه ناامید کننده با بازی بهتر در نیمه دوم و سوارز بر جریان بازی درحالی با گل دقیقه 82 یک امتیاز ارزشمند خارج از خانه را گرفتند که حتی می توانستند پیروز بازی نیز باشند.

 

اما نکته جالب توجه این بازی مهار شدن لیونل مسی توسط شاگردان دیگو سیمئونه بود که مالکیت 69 درصدی بارسلونا را کمتر از واقعیتی که دیده می شد جلوه داد.

 

درست که والورده خستگی مسی را پس از بازگشت از آرژانتین تایید کرد اما مسی بازهم نمایشی درخشان داشت و حتی توسط تیرک دورازه در گلزنی روی ضربه آزاد ناکام ماند اما سیمئونه برای مسی برنامه ویژه ای داشت.

 

تصاویر آنالیز تاکتیکی

 

تیم دیگو سیمئونه آگاه بود که در هر لحظه از بازی که بازیکنان بارسلونا صاحب توپ هستند باید در چه موقعیتی قرار بگیرد. بنابراین مهار شدن انفرادی بازیکنان بارسلونا در فضای بازی با فاصله باز تیم والورده را در نیمه نخست فلج کرد.

 

 

اتلتیکو با محدود کردن فضا در خط دفاعی خود، شکاف هایی که بارسلونا به دنبالش بود مسدود کرد. در تصویر زیر ملاحظه می شود که فاصله بین خط دفاع و هافبک به حداقل میزان ممکن رسیده و لوئیس سوارز عملا از کار افتاده و مسی تنها با اندره گومز برای طراحی حملات در طرف بود که گومز موفقیتی نداشت.

 

 

ماموران مهار انفرادی بازیکنان برای مسی گابی و کوریا روی بوسکتس بودند و برنامه والورده برای حرکات سه نفره از کناره ها نیز باتوجه به مسدود شدن میانه زمین و جلوی دروازه با توجه به ناکارآمدی گومز و عدم حضور دمبله برای حرکات یک در مقابل یک نتیجه ای نداد.

 

 

از سوی دیگر اتلتیکو مادرید نیز از فضای پشت سر ایوان راکیتیچ با ترک منطقه خود و رفتن به دنبال توپ استفاده می کرد و در واقع گل اتلتیکو زمانی به ثمر رسید که راکیتیچ موفق به خنثی کردن سائول نشد.

 

 

اما زمانی اوضاع برای تیم والورده تغییر کرد که بارسلونا رو به سیستم 1-3-2-4 آورد و روبرتو به همراه دلوفئو وارد زمین شدند و بارسلونا از روی ارسال روبرتو توسط سوارز به گل رسید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.