پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت آنالیزی: سرجیو بوسکتس کم اهمیت تر از گذشته؛ بارسا به اصالت باز می گردد؟

کد خبر : 59401  |  زمان ارسال : دوشنبه 1 آذر 1395
سرجیو بوسکتس در سبک بازی مستقیم تر لوئیز انریکه کم اهمیت از گذشته به نظر می رسد.

اختصاصی بارسانیوز - لوئیس انریکه با تاکید بیشتر بر بازی مستقیم و طراحی ضدحملات سریع و نفوذ از کناره ها به نظر می رسد که سرجیو بوسکتس را با چالش جدیدی مواجه کرده است که این یادداشت از روی صحبت های گیلم بالاگ کارشناس بخش اسپانیایی اسکای اسپورتس نوشته شده است.

 

سرجیو بوسکتس بابت عملکرد خوب خود در بازی دوستانه انگلستان و اسپانیا مورد تحسین قرار گرفت. برای هواداران نظاره گر در ومبلی مجددا سبک بازی خونسردانه سرجیو در میانه میدان قابل لمس بود. باوجود فشار زیاد از سوی گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلستان در میانه زمین، بوسکتس توانست علی رغم فضای تنگی که در آن احاطه شده بود دقت پاس 94.7 درصدی را به ثبت برساند.

 

سرجیو بوسکتس-Sergio Busquets

 

این همان سبک بازی است که بوسکتس با اضافه شدن به تیم اصلی بارسلونا در سال 2008 توسط پپ گواردیولا ارائه می کرد. او در ماه سپتامبر 2016 نیز قرارداد بلند مدتی را به عنوان یک بازیکن 28 با باشگاه بارسلونا تا سال 2023 امضا کرد تا باشگاه نشان دهد که بوسکتس تا چه اندازه بازیکنی کلیدی برای تیم است اما بوسکتس همان شرایط گذشته را باتوجه به تغییر سبک بازی بارسلونا دارد؟

 

برای پاسخ به این سوال به آمار و ارقام و مقایسه ان ها خواهیم پرداخت. او هنوز هم یکی از نقاط قوت تیم بارسلوناست اما تیم روی نقاط قوت او بازی نمی کند. بارسلونا تحت هدایت لوئیز انریکه بیشتر به مسی، نیمار و لوئیس سوارز به عنوان مثلث تهاجمی تیم خود وابسته است که از رویکرد بازی مستقیم بارسلونا ناشی می شود که توپ ها سریعا به این سه بازیکن پاس داده می شود و بنابراین رویکرد نفوذی تر بودن تیم بارسلونا عملا تاثیر حضور سرجیو بوسکتس را کاهش داده است.

 

سرجیو بوسکتس-Sergio Busquets

 

قاعدتا تعداد پاس های سرجیو بوسکتس نشان دهنده میزان دخالت و حضور او در بازی است که با مقایسه وضعیت میانگین پاس های او در سه فصل گذشته در طول 90 دقیقه می بینیم که پاس های او از 80.1 در فصل 2014/15 به 73.3 در فصل جاری افت کرده است.

 

بوسکتس که در فصل 2011/12 تحت هدایت پپ گواردیولا میانگین 83 پاس در هر 90 دقیقه را داشت هم اکنون به صورت میانگین 10 پاس کمتر در هر 90 دقیقه می دهد. در واقع بوسکتس در ومبلی نشان داد که همان بازیکن سابق است که بدین ترتیب باید گفت که سبک انریکه از تاثیر بوسکتس کاسته است.

 

سرجیو بوسکتس-Sergio Busquets

 

بوسکتس همچنین در فصل جاری با دقت 91 درصدی در پاس هایش تنها تونی کروس و روخه مسا را بالای سر خود می بیند. بنابراین بوسکتس هنوز هم همان بوسکتس سابق است اما کم شدن بازیکنان اطرافش در سبک بازی فعلی بارسلونا باعث شده تا کمتر از بوسکتس استفاده گردد. او همچنین از سوی حریفان نیز بیشتر مهار می گردد یعنی کاری که پپ گواردیولا به همراه منچستر سیتی به خوبی با از کار انداختن بوسکتس انجامش داد. آنالیز مربوطه در اینجا

 

برخی از تیم های لالیگایی نیز از تاکتیک مشابهی استفاده کرده اند به صورتی که در جریان شکست بارسلونا مقابل مالاگا بوسکتس با دقت 89.8 درصدی تنها 60 بار به توپ ضربه زد. آلاوز نیز در جریان برتری در نیوکمپ با دو بار خطا بر روی بوسکتس نشان داد که باید کدام قسمت از اعضای بدن تیم انریکه را از کار بیاندازند.

 

سرجیو بوسکتس

 

از سوی دیگر، آکادمی لاماسیا همچنان در حال ایجاد تیم هایی است که به بازیکنی چون سرجیو بوسکتس نیاز خواهند داشت حتی اگر هم اکنون شرایط تیم اصلی به گونه ای باشد که استفاده کمتری از بوسکتس می شود.

 

بنابراین آن زمان که تیم دیگر نتواند بر روی مثلث تهاجمی خود تکیه کند چه اتفاقی برای بارسلونا و یا احیانا تیم انریکه خواهد افتاد؟

آیا بارسلونا باید به دنبال خرید های گران قیمتی چون مسی، سوارز و نیمار باشد یا اینکه به سبک قبلی خود بازگردد؟  

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.